Jump to content

Slitt hull i rib/gummijolle

Stekepanne

Recommended Posts

Første tips vil være å fortelle hvilket materiale jolla med hullet er laget av. Ut fra bildet vil jeg anta det er en gummibåt med stivt akterspeil.

Lag gjerne også en overskrift som forteller litt om dette slik at folk som er eksperter på aluminium-sveising, stål-sveising, glassfiberarbeid, gummibåtreparasjoner osv vet hvem av dem det er relevant for å klikke seg inn på tråden din, da er det  større sjanse for at rette personen leser innlegget ditt og gir deg et godt svar.

Redigert av 19 fot (see edit history)

Endret overskrift til noe litt mer fornuftig :)

Jeg er ganske sikker på at jolla er laget av PVC. Er en gammel sak med oppblåsbar bunn og treplate i dørken, føles som den veier ca 2 tonn på en god dag.

Stivt akterspeil av treplate. Er det som har fått påkjenningen her.

takk @Hakkannen

som bildet (kanskje?) viser er det det svarte gummi-belegget under båten som har fått gjennomgå. Er det fortsatt riktig p bruke PCV som resten av båten er laget med?

Redigert av Stekepanne (see edit history)
Stekepanne skrev for 2 timer siden:

som bildet (kanskje?) viser er det det svarte gummi-belegget under båten som har fått gjennomgå. Er det fortsatt riktig p bruke PCV som resten av båten er laget med?

Ah, så det svarte er gummi, ikke som resten av duken på jolla? Da er det mer usikkert, ikke sikkert PVC-limen vil hefte godt nok til gummi. Spørsmålet er om det virkelig er gummi (ser «kjølen» virker som er av en form for gummi, men så for meg at gjerne duken rundt var av PVC). Kanskje produsenten av jolla kan hjelpe deg med mer info? Eventuelt Vulken Maritim eller tilsvarende bedrift? Er det PVC er jobben grei skuring, mens gummi kan være så mangt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...