hawthorne Startet 16.April.2023 Link til dette innlegget Startet 16.April.2023 Askeladden bruker elementer i båten med sort gelcoat, noe som ser stilig ut, men som er krevende når båtplassen er veldig soleksponert. Tok et bilde fra nett, det er området med "C76" merke det er snakk om (også den sorte "bøyla" rundt ved vinduene). Dette er skjoldete og bleket, hva er beste triks for å få dette sort igjen? Har poleringsmaskiner og forsøkt Meguiars Marine one step compund. Blir greit men ikke bra. Trenger nok kraftigere saker. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 (redigert) Siste gang jeg repeterer meg selv, roterende maskin, ullpads og mirka polarshine 45, så en skikkelig god hardvoks, hvis ikke du får det blankt da, så er vannsliping eneste gode alternativet før man må begynne å tenke på lakk, noe som forringer båtens verdi, for lakk er ikke evig lykke det heller og når lakk først begynner å falme/flasse, så er det jææææævli mye jobb Redigert 16.April.2023 av lang-sommerferie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 16.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 (redigert) Notert, takk! Ser denne finnes i 250ml, det høres bra ut. Ser de har på "autodude.no", med mindre du vet om noen som har 250ml i Oslo-området? Redigert 16.April.2023 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 Jeg har ingen ide om hvem som selger hva, jeg går bare inn i hylla på jobb å henter det jeg trenger, mangler jeg noe så er det bare å true sjefen med "jeg tar en Trond kirkevaag hvis ikke" Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 16.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 Haha. Nice - jeg har det nok ikke fult så enkelt. Spesielt ikke innen dette fagfeltet. Men jeg gir det en go, tester dette og rapporterer tilbake. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 (redigert) hawthorne skrev 54 minutter siden: Men jeg gir det en go, tester dette og rapporterer tilbake. Det er like greit det enn å få 10 produkt råd til. Det har begynt å bli tomt for godsaker til båten etter vår pussen og neste gang skal jeg prøve Mirka selv om jeg egentlig er fornøyd med det jeg brukte. Man vet jo aldri om man finner noe bedre uten å prøve. Uten å vite kan vel kanskje ull og en grov polish bli i groveste laget for avslutning på sort høyglans så kanskje noe finnere puter også hadde vært en ide? Det fine med det er jo att det finner man ut når man holder på. Husk bilder Edit ser Mirka anbefaler polarshine 10 for andre trinn på mørke farger. https://www.mirka.com/no/Polarshine-45-Polermiddel-1L-7994510111/ Redigert 16.April.2023 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 pipe skrev 5 minutter siden: Det er like greit det enn å få 10 produkt råd til. Det har begynt å bli tomt for godsaker til båten etter vår pussen og neste gang skal jeg prøve Mirka selv om jeg egentlig er fornøyd med det jeg brukte. Man vet jo aldri om man finner noe bedre uten å prøve. Uten å vite kan vel kanskje ull og en grov polish bli i groveste laget for avslutning på sort høyglans så kanskje noe finnere puter også hadde vært en ide? Det fine med det er jo att det finner man ut når man holder på. Husk bilder Lavt turtall, lett press og sprayflaske med vann er triksene, samt rubbe flere forskjellige veier og vinkler sånn at man blir kvitt de kjøresporene man lager. Men skal man gå for showfinish som er finere enn når båten var ny, roterende med ull og polarshine 45, så roterende med blå Rupes skumpads og polarshine 15, så DA maskin med gul Rupes skumpads og polarshine 5, før man til slutt polerer og vokser den. Man kan gjøre det enkelt og man kan dra det så langt man vil. Det er lett å bruke 100k på maskiner, pads og gugge, men man kommer langt med 1500kr hvis man er litt smart Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 (redigert) Nettopp det å dra ting for langt er jeg godt kjent med. Status i dag er 12 timers jobb på 3 hjulskift men ingen i gata har reinere og blankere felger en meg. Samt gullende rene hjulhus og sorte dekksider. Redigert 16.April.2023 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 Og jeg la akuratt fra meg slipemaskina og poleringsmaskina for 10-15min siden, 30småskader og rubbing av dekket på en 36foter holdt idag. Kansje kontorjobb hadde vært noe? Båt som hobby, ikke noe man står å gjør for penger, frem til 23:30 på en søndag. Sånn så kunden blir fornøyd når båten går på vannet tirsdag kl15-16. Skal også sies at den kunden her er vannsklig og sær, sjefen selv sin privatbåt :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.