Hope123 Startet 17.April.2023 Link til dette innlegget Startet 17.April.2023 Hei. Har en båt med ms3c gir med utveksling 2,73. Tenker å gå over fra en venstre til høyredrevet propell da dette er lettere å oppdrive. Etter det jeg har skjønt så er det bare å bytte om på kabel i kontrollboks. Har vel vært skrevet om dette tidligere at det er mulig ,ville bare være 100 % sikker før innkjøp av propell. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 17.April.2023 Link til dette innlegget Svart 17.April.2023 En måte å teste om det er så enkelt er å flytte kabelen og hvis da spaken fungerer fint, men feil vei så blir det riktig vei når du bytter propell. Men det kan jo også være greit å vite om girkassa er beregnet på lang tids bruk begge heier. Og muligens er det bare bra med endring hvis det feks er to like clutcher og man generelt sliter mer på fremover enn revers. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Bare husk at båten vil oppføre seg annerledes, den siden båten trekker seg inn nå når du legger til vil trekke seg ut etterpå. Dvs du får en ny "godside". Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hope123 Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Ikke noe problem om det blir ny godside. Har ikke kjørt båten enda ,da jeg kjøpte den med defekt propell og kan få tak i en høyre gående splitter ny 4 bladers for en hyggelig pris. Nåverende propell som står på er 4 bladers 18x 20 venstre gående , men etter å fått beregnet optimal propell hos Winrace burde den være 18x23. Etter det jeg har skjønt så er venstre gående lite brukt i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.April.2023 Link til dette innlegget Svart 20.April.2023 Det er vel benyttet på dobbelinstallasjon. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.