Jump to content

Biltema klikk og hent. Føl med på om du får alle varene du har tinga.

Ask

Recommended Posts

Hei

Med mange prosjekt på båtane har det blitt nokre turar, til Biltema, i det siste.

I utgangspunktet likar eg klikk og hent-ordninga. Då sparar eg tid.

Diverre har det vist seg at det ikkje er alt eg har tinga som har hamna i posen.

Det er litt surt å koma heim, eller til båten, og så er det noko som manglar.

Ein gang fekk eg melding om at noko av tinginga ikkje er med. Mest truleg er årsaka at noko ikkje var på lager. Det er jo slik det er, men dei kunne gjerne skreve kva som manglar.

Det har òg hendt at det har vore færre varer, i posen, enn kva eg hadde betalt for.

Når slikt har skjedd så har Biltema ytt god service, som alltid.

Det hendder Biltema kommer med noe annet enn de skal ja. Ikke akkurat klikk og hent, men jeg gikk inn i butikken og handlet blant annet ei kanne med 2-takt olje til påhengsmotoren min og kom meg ut av butikken like før stengetid.

Jeg la fra meg kanna baki bilen (en er jo tett da den er forseglet med sånn plastfolie over åpningen), og så ordnet jeg noe annet og så at det rant olje fra kanna. Først tenkte jeg at det ikke er verre enn at noen dråper olje går tapt og ikke så mye å bry seg om. Men så kom jeg å at jeg vet jo ikke egentlig hva jeg har kjøpt, det kan være hva som helst på ei flaske uten forsegling, så etter å ha tørket av litt olje og funnet ut at foreglinga var revet vekk gikk jeg tilbake til butikken. Jeg kontaktet en av de ansatte som tok imot kanna og forsvant inn i butikken og etter et minutt eller to kom han tilbake med ei kanne av samme typen og jeg takket og gikk tilbake til bilen med kanna.

Tilbake i bilen fant jeg ut at også denne kanna lekker, det er akkurat samme feilen og faktisk samme kanna.

Nå nyttet det ikke å få tak i noen ansatte for butikken var stengt, så jeg måtte kjøre hjem med ei kanne som lekker og har ukjent innhold. En annen dag tok jeg en ny tur til Biltema (bor noen mil unna, men trenger jo olje til motorene mine) og traff på samme ansatte og forklarte saken og spurte hvorfor jeg fikk samme kanna. Han kom med en slags rar forklaring om at han trodde jeg ikke vilel bytte den eller noe sånt (da hadde jeg ikke levert den fra meg, så ikke sørlig logisk). Virket som om de rett og slett heller ville at jeg skulle dra avgårde med denne enn å få en ny. Men etter noen mils kjøring så fikk jeg heldigvis ny kanne.

Senere samme år var jeg et ærend på Mekonomen og fant ut at jeg skulle prøve 2-taktolja deres siden det var så mye styr med Biltema sin. Mekonomen-olja gav mindre røyk, og prisen var ikke så mye høyere (og billigere enn å kjøre ekstratur) pluss at jeg fikk gode tips fra mekaniker i kassa, så pga Biltemas dårlig opplegg ved retur av uforseglet kanne så har jeg etter det kjøpt all 2-takt olja til den største motoren hos dem de ssite 3 årene, og det er blitt over 30 liter.

Så det lønte seg nok ikke for Biltema å gi meg åpnet flaske igjen.

Jeg synes forøvrig det er ekstremt høy returandel hos Biltema pga feil på produkter, men så er det jo billig da. Og endel ganger så synes jeg avslagene virker ganske tvilsomme.

Kom med en vindusvisker til båt som sluttet å virke etter litt over et år. Der var det bare et års garanti sa de, og det var fortsatt konkusjonen da jeg spurte om dette ikke var et produkt som var ment å vare lenger enn dette og som dermed hadde reklamasjonsrett, men det avslo de. Husker ike om det ordnet seg etterhvert ved senere kontakt med andre i systemet, men det virket hvertfall tvilsomt.

Fikk forøvrig et litt rart spørsmål en gang etter en kjølebag tok fyr under kjøring på E18 (heldigvis mens den var under tilsyn, noen bruker dem jo om natta også). Da fikk jeg spørsmål om jeg ville bytte den inn i en makan eller ha pengene tilbake. Jeg ville selvfølgelig ikke ha en til av samme brannfarlige greia.

Har også kjøpt sykkelslange som det viste seg det var hull i ved kjøp. Fastnøkkel som åpner seg for en belastning som ikke er så stor. Vindusviskermotor som tar fyr (ikke den tidligere nevnte som bar sluttet å virke). Og mye annet som går istykker fortere enn det skal.

En ting jeg synes er irriterende med Biltema (Hønefoss) er at de over lengre tid ikke gidder å oppdatere dataen på hvor man finner ting. Stadig så kan man søke opp artikler og finne hylleplass, men det er hylleplasser fra forrige butikk for lenge siden.

Og ved smådelene som ligger i blå bokser er det nesten umulig å få oversikt blant hundrevis av små ting innpakket i poser. Biltema Arendal har en god løsning på dette, der har de tatt ut en av hver type og stripset fast på den blå boken så man lett kan finne rett type vare og også lett får en god oversikt over hva som finnes (som nok også gjør at folk oppdager nye ting og kjøper dette. Jeg har foreslått samme løsningen for Hønefoss, men de ville visst ikke kopiere den gode løsningen fra Arendal.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...