Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

Hakkannen skrev 33 minutter siden:

Disse selges løst hos blant annet Biltema og fungerer til firkantede hoder. Måler du diagonalen fra hjørne til motsatt hjørne finner du ut hvilken pipe du trenger.

Takk for tipset. Vi ville ikke bruke en av de nøklene fordi vi var redde for at de bare ville runde av hjørnene på pluggen enda mer. Men hvis de uansett holder så er vel det en grei løsning.

Trenger forøvrig ikke måle for å finne rett størrelse. For å finne diagonalen i et kvadrat regner man lengde ganger kvadratroten av 2. Ettersom sidene er 17mm blir svaret i dette tilfellet 24mm (17x1,4142). Jeg er usikker på om jeg har så store piper, men de kan som du sier kjøpes løst om behovet er der.

Popeye70

Popeye70

Hakkannen skrev 23 minutter siden:

Disse selges løst hos blant annet Biltema og fungerer til firkantede hoder. Måler du diagonalen fra hjørne til motsatt hjørne finner du ut hvilken pipe du trenger.

Takk for tipset. Vi ville ikke bruke en av de nøklene fordi vi var redde for at de bare ville runde av hjørnene på pluggen enda mer. Men hvis de uansett holder så er vel det en grei løsning.

Trenger forøvrig ikke måle for å finne rett størrelse. For å finne diagonalen i et kvadrat regner man lengde ganger kvadratroten av 2. Ettersom sidene er 17mm blir svaret i dette tilfellet 24mm. Jeg er usikker på om jeg har så store piper, men de kan som du sier kjøpes løst om behovet er der.

• Create New...