Jump to content

Edit History

Steihy

Steihy

Jeg har montert og brukt Raymarine ST 2000 rorkultpilot på to båter, den siste en Comfortina 32.

Har aldri tenkt på den metoden du vurderer og vil ikke være bastant, men jeg tror det blir vanskelig. Et minstekrav vil være at kulten kan låses i løftet posisjon, det blir mye krefter. Som nevnt over trenger du en halv meter arm, så kulten kan ikke være helt oppe. Piloten skal videre monteres slik at den jobber i plan. Selv om du får nok arm, og kompasset skjønner hva det holder på med - hvilket jeg tviler på - blir det vinkler, utslag og plan som ikke er etter boka, i hvert fall om den monteres på cockpitkanten som vanlig.

Meeen, som sagt, jeg har ikke prøvd. Spør Raymarine, så får du svar med en gang. Post hva de sier, morsom tanke.

Steihy

Steihy

Jeg har montert og brukt Raymarine ST 2000 rorkultpilot på to båter, den siste en Comfortina 32.

Har aldri tenkt på den metoden du vurderer og vil ikke være bastant, men jeg tror det blir vanskelig. Et minstekrav vil være at kulten kan låses i løftet posisjon, det blir mye krefter. Som nevnt over trenger du en halv meter arm, så kulten kan ikke være helt oppe. Piloten skal videre monteres slik at den jobber i plan. Selv om du får nok arm, og kompasset skjønner hva det holder på med - hvilket jeg tviler på - blir det vinkler, utslag og plan som ikke er etter boka.

Meeen, som sagt, jeg har ikke prøvd. Spør Raymarine, så får du svar med en gang. Post hva de sier, morsom tanke.

• Create New...