Eika
Amfea skrev 24 minutter siden:Kan garantere at det er andre krav i dag, enn i 2016. Det er også nye prosedyrer å forholde seg til, og det har med forsikring å gjøre. F.eks. har ikke frivillig mannskap lov å svømme lengre vekk fra båten enn en båtshake rekker. For å beholde utsjekk må man seile min. 80 timer i året. Man må gjennom kurs og utsjekk på sjøredningskolen, så jeg vil påstå at standarden er gått opp. Du kan like det eller ikke, men synes du er vel krass i kritikken. Dog skjønner jeg at du sliter litt etter din opplevelse. Hilsen tidligere frivillig 2014 - 2021, siste årene som båtfører.
Jeg sender deg en pm med kart og litt mer detaljer om hva som skjedde på ulykkes stedet hvis du vil, så får du gjøre deg opp en mening selv om innsatsen til de frivillige, du kan jo også gå inn å lese rapporten som blei skrevet den dagen og se om det stemmer med historien du får av meg. Hvis ikke du vil lese det, så skjønner jeg det godt, derfor må du si ifra hvis jeg skal sende deg en pm
Dette er detaljer og opplevelser som ikke passer seg i offentligheten, der sjarte sjeler eller pårørende kan lese om hva som skjedde de første minuttene etter en dødsulykke i minuttene før og etter at RS, brannvesenet og seaking'n kom, så derfor blir det ikke lagt ut i tråden her.
Men en ting skal sies, brannvesenet, de har jeg faenma fått respekt for. Makan til profesjonelle folk skal man leite lenge etter. Han ene av de trua jo med å slå ned en politimann, hvis ikke han ga seg med utgravinga/avhøret akuratt nå, det fikk vente til sjokket hadde lagt seg og kriseteamet hadde fått gjort jobben sin