Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Lars H. skrev 58 minutter siden:

Hehh? Du blir nok ikke mer kvalifisert av det enn andre uten slike aner, ro deg ned! Min farfar far skipper på seilfartøy, skulle jeg bli mer kvalifisert enn andre til å føre båt av det?

Hvis du har blitt lært opp på sjøen av de tideligere generasjonene, så blir du automatisk mer kvalifisert :) 

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt som har hatt fartsområde fra 5 til 90knop, jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt. For meg er ikke ett liv uten båt, verdt å leve. Jeg lever for båt. for meg er havet og båt noe man holder på med hver eneste dag enten det er taxibåt, fiske, prøvekjøring av opplagsbåter eller noe man skrur/støper på på jobb, i tilegg til privat båtene som er hobby. Derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger, for han er dette bare en hobby man gjør 1 kveld/natt i uka

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. 80timer seiling i året sto det over her, det har vært normal arbeidsuke for meg i perioder og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted og sett meg egene øyne hvordan de frivillige fryser til, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og jeg endte opp med en helt jævli PTSD diagnose etter opplevelsen med RS. Takk faen for at brannvesenet kom, ellers hadde jeg nok ikke vært her nå. 

Så syns faktisk ikke det er så rart jeg har fått såpass sterke meninger om RS frivillige 

Eika

Eika

Lars H. skrev 48 minutter siden:

Hehh? Du blir nok ikke mer kvalifisert av det enn andre uten slike aner, ro deg ned! Min farfar far skipper på seilfartøy, skulle jeg bli mer kvalifisert enn andre til å føre båt av det?

Hvis du har blitt lært opp på sjøen av de tideligere generasjonene, så blir du automatisk mer kvalifisert :) 

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt som har hatt fartsområde fra 5 til 90knop, jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt. For meg er ikke ett liv uten båt, verdt å leve. Jeg lever for båt. for meg er havet og båt noe man holder på med hver eneste dag enten det er taxibåt, fiske, prøvekjøring av opplagsbåter eller noe man skrur/støper på på jobb, i tilegg til privat båtene som er hobby. Derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger, for han er dette bare en hobby man gjør 1 kveld/natt i uka

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted og sett meg egene øyne hvordan de frivillige fryser til, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og jeg endte opp med en helt jævli PTSD diagnose etter opplevelsen med RS. Takk faen for at brannvesenet kom, ellers hadde jeg nok ikke vært her nå. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 47 minutter siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt som har hatt fartsområde fra 5 til 90knop, jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt. For meg er ikke ett liv uten båt, verdt å leve. Jeg lever for båt. Derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger, for han er det bare en hobby man gjør 1 kveld/natt i uka, for meg er havet og båt noe man holder på med hver eneste dag enten det er taxibåt, fiske, prøvekjøring av opplagsbåter eller noe man skrur/støper på på jobb, i tilegg til privat båtene som er hobby 

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted og sett meg egene øyne hvordan de frivillige fryser til, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og jeg endte opp med en helt jævli PTSD diagnose etter opplevelsen med RS. Takk faen for at brannvesenet kom, ellers hadde jeg nok ikke vært her nå. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 35 minutter siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt som har hatt fartsområde fra 5 til 90knop, jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt. For meg er ikke ett liv uten båt, verdt å leve. Jeg lever for båt. Derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger, for han er det bare en hobby man gjør 1 kveld/natt i uka, for meg er havet og båt noe man holder på med hver eneste dag

Eika

Eika

Lars H. skrev 30 minutter siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt som har hatt fartsområde fra 5 til 90knop, jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt. For meg er ikke ett liv uten båt, verdt å leve. Jeg lever for båt. Derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger, for han er det bare en hobby man gjør 1 kveld/natt i uka, for meg er havet og båt noe man holder på med hver eneste dag

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted og sett meg egene øyne hvordan de frivillige fryser til, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og jeg endte opp med en helt jævli PTSD diagnose etter opplevelsen med RS. Takk faen for gode venner og for at brannvesenet kom, ellers hadde jeg nok ikke vært her nå 

Eika

Eika

Lars H. skrev 21 minutter siden:

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og nå så jeg situasjonen fra ett annet punkt enn jeg hadde gjort i andre situasjoner. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 19 minutter siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt, derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger. Jeg ser i allefall på meg selv som en båtmann med sjøvett, ikke bare en mann i båt

Men dette er absolutt ikke en diskusjon om hva jeg kan, men hva jeg mener om opptakskravene for og bli frivillig i RS og hvordan enkelte er det åpenbare svake leddet som kan sette liv i fare. og hvorfor jeg har mista all respekt for RS. Jeg har erfaringer fra og ha vært frivillig og jeg har erfaringer fra "andre siden" ved ett ulykkessted, skriver "andre siden" siden vi var pårørende og nå så jeg situasjonen fra ett annet punkt enn jeg hadde gjort i andre situasjoner. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 18 minutter siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, har også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt, derfor tipper jeg at jeg er mer kvalifisert enn han som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger 

Eika

Eika

Lars H. skrev 1 minutt siden:

Jeg vil si at 30år med egen båter i flere forskjellige kategorier og flere tusen timer på vannet med både pappa og bestefar, i tilegg jobba som båtstøper og vet hva båten er laget av, hvor mye den skal tåle og hva den virkelig er god for, hadde også jobba på båtopplag og kjørt flere hundre forskjellige båt, gjør at jeg er mer kvalifisert enn en som kun har tatt danskeferja og vært med på RS 50 turer og i tilegg blir sjøsyk i en 42fots båt i 70cm bølger 

• Create New...