Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Lars H. skrev 33 minutter siden:

Men 6 til 7 generasjoner tilbake? Husker du noe særlig av hva din tipp, tipp, tipp, tipp . . .. lærte deg? Jeg husker knapt hva min far lærte meg.

Men nå får det være nok. Du overgår nok meg og alle andre, inkludert de som ofrer fritid for å hjelpe andre ved å bemanne de små RS båtene og sikkert også de fast ansatte på de større RS båtene.

Ha en fortsatt god helg. Jeg  vil bare takke RS for de to gangene jeg har fått assistanse fra dem, - gratis.

De tideligere generasjonene ligger å gynger i blodårene :) 

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ timer på sjøen i året via jobb også har jo mange av de båt som hobby også, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere pga erfaring enn mange av disse hobby folka som ser på RS som tidsfordriv akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga og når de først kommer opp en skikkelig bad situasjon så er de som alle oss andre sivile og blir tatt på senga å fryser til. de som har RS som yrke, har stått i sånne situasjoner flere ganger og vet hva de kan forvente og planlegge utifra der, de vet hva som kreves av de, de vet hva som må til, de er noen uredde og beinharde sjøfolk det virkelig står respekt av. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer sigende også kan hobby folket få kalle seg turisthjelpen eller noe annet og bistå RS ved behov. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 32 minutter siden:

Men 6 til 7 generasjoner tilbake? Husker du noe særlig av hva din tipp, tipp, tipp, tipp . . .. lærte deg? Jeg husker knapt hva min far lærte meg.

Men nå får det være nok. Du overgår nok meg og alle andre, inkludert de som ofrer fritid for å hjelpe andre ved å bemanne de små RS båtene og sikkert også de fast ansatte på de større RS båtene.

Ha en fortsatt god helg. Jeg  vil bare takke RS for de to gangene jeg har fått assistanse fra dem, - gratis.

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka som ser på RS som tidsfordriv akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga og når de først kommer opp en skikkelig bad situasjon så er de som alle oss andre sivile og blir tatt på senga å fryser til. de som har RS som yrke, har stått i sånne situasjoner flere ganger og vet hva de kan forvente og planlegge utifra der, de vet hva som kreves av de, de vet hva som må til, de er noen uredde og beinharde sjøfolk det virkelig står respekt av. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer sigende også kan hobby folket få kalle seg turisthjelpen eller noe annet og bistå RS ved behov. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 29 minutter siden:

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka som ser på RS som tidsfordriv akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga og når de først kommer opp en skikkelig bad situasjon så er de som alle oss andre sivile og blir tatt på senga å fryser til. de som har RS som yrke, har stått i sånne situasjoner flere ganger, de vet hva som kreves av de, de vet hva som må til, de er noen uredde og beinharde sjøfolk det virkelig står respekt av. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer sigende også kan hobby folket få kalle seg turisthjelpen eller noe annet og bistå RS ved behov. 

Eika

Eika

Lars H. skrev 25 minutter siden:

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka som ser på RS som tidsfordriv akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga og når de først kommer opp en skikkelig bad situasjon så er de som alle oss andre sivile og blir tatt på senga å fryser til. de som har RS som yrke, har stått i sånne situasjoner flere ganger, de vet hva som kreves av de, de vet hva som må til, de er noen uredde og beinharde sjøfolk det virkelig står respekt av. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer sigende 

Eika

Eika

Lars H. skrev 17 minutter siden:

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka som ser på RS som tidsfordriv akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer sigende 

Eika

Eika

Lars H. skrev 15 minutter siden:

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka som ser på RS som en lekeplass akuratt som andre er på fotballbanen eller kaster med fiskestanga. Derfor mener jeg de frivillige må skilles ut fra rs, få ett nytt navn og nye farger. Da kan man fortsatt føle en viss trygghet og respekt når RS kommer flytende 

Eika

Eika

Lars H. skrev 9 minutter siden:

man må skille på frivillig og ansatt i rs, de som jobber der er beinharde sjømenn med sikkert 1000+ på sjøen i året, de frivillige er der som hobby og kravet er 80timer i året. Det er vel mindre enn du kjører på ett par uker iløpet av sommeren og har gjort det i en årrekke, så jeg tipper du også er mye mer kompetent enn mange av de frivillige. Tipper også du hadde holdt hodet kaldere enn mange av disse hobby folka. 

• Create New...