Arneha113 Startet 21.April.2023 Link til dette innlegget Startet 21.April.2023 Har fått ettermontert dusj på badeplattform på en Finnmaster T7. Denne er koblet mot orginalmontert vanntank/pumpe. Kran på vask har bryter til pumpe slik at jeg må gå opp i båten og åpne vannkrana litt slik at pumpen starter for å få vann i dusjen. Har tenkt å sette en bryter (rustfri & vanntett) ved badeplattformen for å skru på pumpa (pumpa er trykkstyrt) for å slippe å gå opp i båten. Noen som har laget tilsvarende system og har noen tips å komme med? Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 21.April.2023 Link til dette innlegget Svart 21.April.2023 Har du vurdert trykkvann? Arneha113 skrev 1 time siden: for å skru på pumpa (pumpa er trykkstyrt) Trykkvannspumper starter ved trykkfall og trenger ikke brytere. Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 21.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2023 Stormwatch skrev 1 time siden: Har du vurdert trykkvann? Trykkvannspumper starter ved trykkfall og trenger ikke brytere. Det er trykkvannspumpe, men jeg har tenkt men har tenkt å montere bryter ved badeplattformen. Beskrivelse fra verkstedet om mulige løsninger når jeg klagde på løsningen de hadde montert Hei, det skal kunne gå å gjøre en av to løsninger : 1. Bruke AUX bryteren på dashbord til å slå pumpe av / på . Da vil pumpen starte å bygge opp trykk å stoppe automatisk når trykket er oppnådd i systemet helt til kran på vasken åpnes å trykket synker eller dusjen brukes å trykket synker. Hvis ikke ledig AUX bryter så må det settes inn extra bryter. Det er nesten slikt det er på T8. På T7 så er det bryter i kranen på vasken som starter pumpen å ikke bryter i dashbordet som det er på T8 Gjetter på ca 0,75-1,5timer på denne jobben 2 Sette en bryter bak ved dusj uttak. Litt usikker på hvor den skal stå da den kan bli utsatt for regn og saltvannsprutt og den må stå et sted hvor ingen kan sparke borti den på vei inn/ut av båten. Gjetter på ca 1-2 timer her. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 22.April.2023 Link til dette innlegget Svart 22.April.2023 Jeg skjønner heller ikke problemet. Når du er på tur så har du vel vannpumpa på? Når du bruker vann i vasken, så åpner du krana, får vann, pumpa starter grunnet trykkfall, når du er ferdig med vask så stenger du krana, trykket stiger, pumpa slår seg av, ferdig, uten å røre bryter for vannpumpe. Har du ikke mulighet å stenge/åpne på dusjhodet? Hvis ikke, monter det, ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 24.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2023 Problemet er at bryteren til vannpumpa er integrert i krana til vasken slik at pumpa ikke har strøm med mindre krana er åpen og det ikke er noe annen bryter til vannpumpa. Ja det er selvfølgelig mulig å stenge åpne på dusjhode. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 24.April.2023 Link til dette innlegget Svart 24.April.2023 Muligens en misforståelse. Om du både har trykkvannpumpe og bryter i kran kan du koble vekk bryteren, forsyne pumpen med permament 12V. Trykkvannspumpe slår seg automatisk på når man tapper vann og har ikke bryter i kranen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.April.2023 Link til dette innlegget Svart 24.April.2023 Jeg ville nå hatt en egen bryter for strømmen til pumpen. Greit om du skulle få en lekkasje? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arneha113 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 La opp bryter. Funket og syns resultatet var OK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.