Sebaldus Startet 19.September.2002 Del på Facebook Startet 19.September.2002 Er det noen har på forumet som har erfaring med å kjøpe GPS fra utenlandske nettbutikker? Jeg har selv kjøpt en Garmin Legend og en GPS 12 fra www.gpsw.co.uk Dette lønnet seg veldig i forhold til å handle i Norge og jeg kunne faktisk ha solgt GPS12 med fortjeneste brukt i Norge (jeg kjøpte den for en bekjennt, ikke for videresalg). Nå vurderer jeg å kjøpe ny GPS og lurer på om noen har erfaring med andre sjapper slik at jeg kan sammenlikne priser. Kan ellers anbefale www.gpsw.co.uk til folk som skal handle GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.September.2002 Del på Facebook Svart 19.September.2002 Har ingen erfaring med kjøp av GPS, men vil bare komme med en liten "advarsel" ang. kjøp fra USA: Postverket har klart å rote det til slik at US Post har sagt opp avtalen med dem på pakker fra USA. Istedet er det nå Norcargo som har det, og dette er ubrukelig, både på pris, service og leveringstid. Men det finnes nå et alternativ, magnum.no. Har ikke prøvd det enda, men det ser bra ut. Pakkene utleveres på postkontoret. (Kurer (DHL etc.) blir ut fra min erfaring så dyrt at man like gjerne kan handle her hjemme.) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 19.September.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2002 Har ingen erfaring med kjøp av GPS, men vil bare komme med en liten "advarsel" ang. kjøp fra USA: Postverket har klart å rote det til slik at US Post har sagt opp avtalen med dem på pakker fra USA. Istedet er det nå Norcargo som har det, og dette er ubrukelig, både på pris, service og leveringstid. Men det finnes nå et alternativ, magnum.no. Har ikke prøvd det enda, men det ser bra ut. Pakkene utleveres på postkontoret. (Kurer (DHL etc.) blir ut fra min erfaring så dyrt at man like gjerne kan handle her hjemme.) Har snakket litt med en kamerat om dette og han sier at www.gpsw.co.uk er noe dyrere enn amerikanske sjapper men at det er mye tryggere siden det er en engelsk butikk. Mener at jeg betalte 10pund i porto for to gpser og at de kom i posten på 2-3 dager. Måtte jo betale moms og toll + gebyr til staten for å få lov til å betale moms/toll, men likevel ble det rimeligere enn norge. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.September.2002 Del på Facebook Svart 19.September.2002 Var nær ved å kjøpe en gps76 fra http://www.gps4fun.com Prisen på 199$ er slett ikke dårlig, men så er det 10$ i "handling fee", 35$ til DHL, moms, toll og annet svineri i tillegg. Var faktisk kommet så langt at jeg skulle til å trykke på "Submit" knappen. Ble heldigvis reddet av et rop fra kjøkkenet om at middagen var ferdig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jane Svart 19.September.2002 Del på Facebook Svart 19.September.2002 Jeg har akkurat kjøpt en Navman Tracker 5500, farge-kartplotter fra www.marinegeneral.com i USA. Listepris i Norge er 10.950,- og jeg har betalt totalt kr. 7.323,- for plotteren, inkl alle utlegg. Det er ganske nøyaktig 2/3 av prisen i Norge. Den ble tatt inn via Nor-Cargo. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 20.September.2002 Del på Facebook Svart 20.September.2002 Hvis du skal kjöpe eletronikk eller båtdeler generelt fra USA vil jeg anbefale å sjekke boatfix.com Han har vanligvis meget gode priser og vil også besvare emails med tekniske spörsmål etc. för kjöp. Han yter en type service som blir mer og mer sjelden å finne. Jeg har ingen eierinteresser i firmaet - er kun en tilfreds kunde. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 20.September.2002 Del på Facebook Svart 20.September.2002 For å spare alle dikkedarier med toll, transport o.l. Få en eller annen kjenning som skal til USA til å kjøpe for deg og bære det hjem. Jeg betalte ca. 2000 for GPS (Garmin e-trek) og ekkolodd (Humminbird) til sammen. Det var ca. 2/3 pris på GPSen og ennå litt mer å spare på ekkoloddet. Det ble heller ikke hentet inn tilbud, bare kjøpt på første og beste sjappa som had :smiley:de varene jeg skulle ha. Sitér dette innlegget Link to post
rhea Svart 23.September.2002 Del på Facebook Svart 23.September.2002 Hvis du skal kjøpe Garmin GPS som har sjømerker og byer avmerket så bør du ikke kjøpe denne i USA. Da kommer du til å få byer og sjømerker fra dette kontinentet. Disse er hardkodet inn på GPS'n og du kan ikke (så vidt jeg vet) legge inn den europiske basen i ettertid. Du bør derfor foreta innkjøpet i Europa. Har selv kjøpt mye av elektroniken til båten i England og med refundert VAT og sakene i bagasjen hjem har det vært en del å spare. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 23.September.2002 Del på Facebook Svart 23.September.2002 Hei. Jeg undersøkte litt før jeg kjøpte min Garmin 176 C plotter sist vinter. En billig GPS kan det være greit å kjøpe ute, men hvis du får en feil/mangle på det du har kjøpt så er det veldig greit å ha handlet i Norge. Med den nye kjøpsloven så behøver ikke hele båtsesongen gå i vasken før du har fått fikset/evt. nytt produkt. Da jeg bodde i utlandet sist vinter kjøpte jeg en plotter i Norge og tok ut på eksport og sparte noen kroner på det. Det ble faktisk billigere enn å kjøpe på nettet fra utlandet. Forøvrig så anbefaler jeg å ta en telefon til MALFIX i Maridalsveien. Jeg har sjekket endel og har ikke funnet noen som konkurrerer med han på pris. Hans ordinær priser er stort sett lavere enn såkalte messepriser. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.September.2002 Del på Facebook Svart 24.September.2002 Til blueline: Ser at du har garmin 176C. Kunne du tenke deg å dele din erfaring med denne plotteren? PanPan har en del spørsmål om dette under tråden "Kartplottter + GPS", og jeg tror det er flere som kunne tenke seg å høre litt om hvordan denne fungerer ombord. mvh Lasse Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Januar.2003 Del på Facebook Svart 7.Januar.2003 Ser at det nå endelig begynner å bli fokus på det jeg skrev om over ang frakt fra USA: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=466515 Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 22.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2004 Nå vurderer jeg å kjøpe ny GPS og lurer på om noen har erfaring med andre sjapper slik at jeg kan sammenlikne priser. Kan ellers anbefale www.gpsw.co.uk til folk som skal handle GPS.Jeg sammenlignet prisene på kelkoo (Norge) med nevnte nettsted, og prisen på Garmin 60C er faktisk ikke dyrere her enn der.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
evenR4u Svart 23.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2004 Ser at det nå endelig begynner å bli fokus på det jeg skrev om over ang frakt fra USA:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=466515 Har brukt magnum.no for to "kjøpsrunder" på nettbutikker i USA. I begge tilfellene bestilte jeg varer fra forskjellige nettbutikker,og fikk varene sendt til "min postboks" hos magnum.no i New Jersey. Derble de pakket om til ett kolli osv. Tok innpå to uker før hadde pakkene på mitt lokale postkontor ferdig fortollet osv Litt lenger tid enn magnum.no annonserer, men likevel helt OK i fht alternativet med å ordne alt dette sjøl. Hadde antakelig kostet mer (frakt) omjeg hadde ordnet sjøl. Fordelaktig med magnum.no er at du betaler moms, frakt,ompakking osv til Magnum pr faktura noen dager/uker etter at du mottar varene. En annen fordel er at du med magnum løsningen får en postadresse i USA. Nemlig ikke alle nettbutikker som er villige til å levere til postadresse utenfor USA. Hos en del nettbutikker får du også gratis frakt innenfor USA. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.