Marius609 Startet 23.April.2023 Del på Facebook Startet 23.April.2023 Hei båtfolk! vurderer en Maxum 2800scr med 2x Mercruiser 165hk instalasjon og drev. Finn.no link: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=295760110 noen som har litt råd/tips og om dette er noe å satse på? Har kun eid båter med strak aksel uten thruster, så ønsker en mere enklere båt å manøvrere. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.April.2023 Del på Facebook Svart 23.April.2023 Med tanke på manøvrering så er det der Viva la revolusjon iforhold til aksel uten thruster. Amerikansk båt og amerikansk diesel motor, får andre kommentere siden jeg har jobba for baymax som er importøren. Selv er jeg glad i Volvo og norske båter Sitér dette innlegget Link to post
Marius609 Svart 23.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2023 lang-sommerferie skrev 4 minutter siden: Med tanke på manøvrering så er det der Viva la revolusjon iforhold til aksel uten thruster. Amerikansk båt og amerikansk diesel motor, får andre kommentere siden jeg har jobba for baymax som er importøren. Selv er jeg glad i Volvo og norske båter Takk for svar😁 Jar ingen erfaring med amerikansk båt selv men syns det er relativt mye båt for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 24.April.2023 Del på Facebook Svart 24.April.2023 Vi hadde tidligere en Bayliner 2855 som er nesten samme båten som Maxum 2800. Mener skroget er likt på disse. Vurderte selv en Maxum før vi kjøpte bayliner. Ble det siste pga tilgjengelighet da vi skulle kjøpe. Båtene er greie i seg selv. Gode i sjøen og gode løsninger. Lite feil som regel. Pass på at de enten er levert med 220V eller at de er bygget om. Motormessig så er det nok krefter med disse to motorene. Vi hadde en 7.4l V8 på 320hk og den var stor nok. Men vil tro det er ganske trangt nedi der med 2 motorer. Var veldig trangt med 1 V8 i vår hvertfal. Sitér dette innlegget Link to post
Marius609 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 Mr_Stian skrev On 24.4.2023 at 13.39: Vi hadde tidligere en Bayliner 2855 som er nesten samme båten som Maxum 2800. Mener skroget er likt på disse. Vurderte selv en Maxum før vi kjøpte bayliner. Ble det siste pga tilgjengelighet da vi skulle kjøpe. Båtene er greie i seg selv. Gode i sjøen og gode løsninger. Lite feil som regel. Pass på at de enten er levert med 220V eller at de er bygget om. Motormessig så er det nok krefter med disse to motorene. Vi hadde en 7.4l V8 på 320hk og den var stor nok. Men vil tro det er ganske trangt nedi der med 2 motorer. Var veldig trangt med 1 V8 i vår hvertfal. Takk for et godt svar😁 Tror jeg kommer til å gå for denne, vis alt i motorrom ser ryddig ut😁 Er også meget spent på plass i motorrom og hvordan det er med dobbel installasjon. Hvordan var sittegruppen i båten synes du? Ser jo at ene siden i U sofaen er forhøyet. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Det kommer vel an på vilken båt det gjelder. Jeg har hatt begge deler. En Storebro RC 31, med strake akslinger, uten pysevisp. En Fairline 29 for med 2 drev og pysevisp. Med Storebroen kunne jeg gå sidelengs. Det klatre jeg ikke så lett med Fairlinen. Alt er avhengig av båttype. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
MYVIVERA Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Maxum er ett godt valg. Jeg hadde en maxum sc 2300 1998 mod i 8 år. Jeg hadde ikke noe problemer med den. God, tung og solid båt med mange lagringsmuligheter. Gikk fint i vannet også. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Marius609 skrev for 9 timer siden: Takk for et godt svar😁 Tror jeg kommer til å gå for denne, vis alt i motorrom ser ryddig ut😁 Er også meget spent på plass i motorrom og hvordan det er med dobbel installasjon. Hvordan var sittegruppen i båten synes du? Ser jo at ene siden i U sofaen er forhøyet. Ute så er det nokså forskjellige disse 2 båtene med forskjellige løsninger. Så her kan jeg ikke svare så godt. På vår gikk det greit å sitte 2 voksne og 2 barn. Inne var det god plass til oss rundt bordet der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.