Jump to content

Bensinfilter på 2019mod Suzuki 115, rengjøring ?

Rune.f

Recommended Posts

Hei, har 2019 mod Suzuki 115hk på den ene båten, det er vannutskiller med filter + ett lite filterelement ubder motorlokjet bak på høyre side av motor, disse bytter jeg hver vår, men vet att det også sitter ett filter før høytrykkspumpen innenfor ett deksel bak rekken av injectorer, noen av dere som har vært av med det lokket å sjekket for groe/skitt/irr inni der ?

Tenker att det burde gjøres med dagens drittbensin.

(Går fra nå over til kun 98okt iblandet injector rens på begge mine 4taktere)

Du ser ikke noe på høytrykksfilteret, det er laget i metall med tynne tilkoblinger. Skal byttes hver 1000 timer. Jeg byttet på min forrige motor (DF115) etter at jeg hadde fått vann i bensinen, filteret har papirinnmat. Båten fikk ikke nok drivstoff over 3000 omdreininger lenger. 

Redigert av abbor (see edit history)

Abbor...ja jeg vet att det er laget av metall, grunnen til spørsmålet er att det ligger flere filmer på you tube fra båt/motorverksted i usa som viser tilstoppede/grodde/irrede Suzuki høytrykksfilter og filterhus, lurte på om noen har vært oppe med dette å sjekket ?

Hvordan merket du att den fikk for lite bensin, var det ett markant skille ved 3000rpm under gasspådrag eller mistet du over tid ett par knop på fullgass ?

Motoren begynte å fuske ved gasspådrag fordi den ikke fikk nok bensin, mener å huske at det var på ca 3000 rpm jeg merket problemene. Problemene lignet på de jeg hadde da jeg hadde vann i bensinen, trodde da først at det var turtallsbegrensningen ved 3000 rpm som hadde blitt aktiver. Like etter at jeg hadde byttet høytrykksfilteret så fikke jeg lignende problemer igjen, denne gangen var det en plugg som var synderen. Forhandler var utsolgt for plugger så jeg fikk ikke tak i nye plugger da jeg kjøpte høytrykksfilteret. Så flere ulike problemer kan gi lignende symptomer. 

Mitt høytrykksfilter så ut som nytt på utsiden da jeg byttet det. 

Redigert av abbor (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...