Jump to content

Henting av ny bayliner 3488, krysse stad og hustadvika

Trønderbåten

Recommended Posts

Hei, 

etter å ha lusket i skyggene i lang tid har jeg laget en egen profil!! ?

da er tiden inne for at jeg skal hente ny båt og reise 360nm, dette har vært min store drøm i mange år så det gledes stort! 
etter å ha overbevist familien om at båtlivet er det man må satse på har vi oppgradert båter i noen år. Nå har vi endelig kjøpt inn båten jeg har hatt lyst på i flere år! 34fot flybridge, noe som jeg mener er perfekt størrelse med hensyn til plass og forbruk.

neste helg skal jeg krysse både stad og hustadvika. 
jeg mener jeg er godt forberedt, har studert kart, vær og nødhavner. 
Jeg har aldri krysset stad før, og etter å ha fulgt bølgevarsler der forstår jeg hvorfor det er en plass som må respekteres! 

håper at Sogn, Møre og Trøndelag har startet båt sessong og at jeg ikke blir kjørende alene ?

er det flere som reiser Nordover den strekningen med oppstart Søndag/Mandag neste uke? 

Kommentar fra moderator: Tittel oppdatert med båtmodell og sted.

Gratulerer med ny båt. Hvilken båt ble det?

Det et nok tidlig i sesongen for de fleste enda. Du kan ikke regne med mange fritidsbåter utpå annet enn i helgene. Men yrkestrafikken går jevnt og trutt så du blir ikke helt alene utpå.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Gratulerer med ny båt :flag_bp:

som du sier er Stadt og Hustadvika steder man får respekt for.  Men forbereder man seg vel og og følger med på vær og føremeldinger i dagene før så går det veldig bra.   Er man i tvil så blir man i havn.  

jeg skal motsatt vei, fra Trondheim til Oslo  og starter senere i dag. Været for de nevnte steder har vært friskt de siste dagene, opp mot 24 msek fra NE siste 2 dager, men nå ser det ut til å bli bedre forhold enn jeg trodde.  Så ting endres fort.   Forventer endel gammelsjø, men det går nok fint ☺️

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

@Trønderbåten Du må gjerne oppdatere trådtittelen med båttype, hvor du henter og hvor ny hjemmehavn er. Rediger første innlegg så kan du endre tittel innen 48 timer etter innlegget ble postet. Hentetråder er populært her på forumet, og hyppige oppdateringer med bilder settes pris på. 

Dette er vel ikke en helt ny båt antar jeg. Det er viktig å ha kontroll på vedlikehold av motor, drivlinje og ikke minst drivstofftanker. Om det er noe gammelt grums på tankene er sjansen stor for at du oppdager det på tur rundt Stadt. Og det er ikke stedet du ønsker å få problem med fremdriften. 

Ekstra drivstoffilter, reimer og gjerne impeller bør være med. Og verktøy og kunnskap til å gjøre enkle reperasjoner under veis. Og en VHF for å kunne kontakte andre båter/skip i nærheten er lurt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

sap_2000 skrev 1 time siden:

jeg skal motsatt vei, fra Trondheim til Oslo  og starter senere i dag.

Jeg håper du holder oss oppdatert på dine sprell i en egnet tråd ?

Brigg skrev On 25.4.2023 at 7.33:

@Trønderbåten Du må gjerne oppdatere trådtittelen med båttype, hvor du henter og hvor ny hjemmehavn er. Rediger første innlegg så kan du endre tittel innen 48 timer etter innlegget ble postet. Hentetråder er populært her på forumet, og hyppige oppdateringer med bilder settes pris på. 

Dette er vel ikke en helt ny båt antar jeg. Det er viktig å ha kontroll på vedlikehold av motor, drivlinje og ikke minst drivstofftanker. Om det er noe gammelt grums på tankene er sjansen stor for at du oppdager det på tur rundt Stadt. Og det er ikke stedet du ønsker å få problem med fremdriften. 

Ekstra drivstoffilter, reimer og gjerne impeller bør være med. Og verktøy og kunnskap til å gjøre enkle reperasjoner under veis. Og en VHF for å kunne kontakte andre båter/skip i nærheten er lurt. 

Har hatt den på stor service før turen, nye filter er installert og har med ekstra. Det eneste jeg er bekymret over er gammel morro i tankene. ? det er alltid en risiko med ukjent båt. 
har ikke lyst å oppdage det når jeg runder stadt! 
skal sende oppdateringer når jeg er på vei ?

• 2 uker senere...

Flott båt og fin tur? 

hvor er hjemmehavn? Jeg skal kanskje selv ta lignende tur en dag.. ikke kjøpt båt, men det er mye til salgs rundt Molde/Ålesund?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...