sap_2000
Tenkte jeg skulle starte en tråd som kan fylles opp etterhvert for de som vil følge med.
De siste årene har jeg vært heldig og fått oppleve mange fine turer langsmed kysten fra Rørvik i nord, Stockholm i øst og Amsterdam i sør. Flest turer har det blitt mellom øst og Vestlandet samt Nordvestlandet. Oftest alene, men det har også blitt noen fine turer sammen med min gode venn og favorittsørlending @Bjørn Løvjomås ? både i samme båt eller hver vår.
For min del er det oftest nye eller nyere styrehusbåter det går i hvor man i mindre grad trenger å bekymre seg over gammelt teknisk, møkkete tanker og kjempe mot problemer underveis
Styrehusbåter, slik som Sargo som jeg kjører mest er veldig egnet for slike turer som dette. Alene, ofte langt og utenfor høysesong er det trygt og godt med sidedør og gangvei rundt båten.
Denne gangen er det en par-tre år gammel Sargo 33 med 2 x D6 330 som skal fra Trondheimstraktene til Oslo-området. Muligens blir turen delt i to og båten blir lagt igjen i Bergen og plukket opp igjen neste uke når jeg kommer dit med en annen båt. Vi får se.
Kan følges på MarineTraffic som SAP. Starter fra Stadsbygd i ettermiddag forhåpentlig om bare flyet kommer snart ?
Som sagt planen er å oppdatere denne tråden med forskjellige turer istedenfor å lage nye. For de som liker å lese gamle hentetråder, er noen av de her…
bl.a denne som inneholder endel forskjellige turer