Jump to content

Bytte anoder uten å ta båten opp på land

larole

Recommended Posts

Komodo skrev for 1 time siden:
Tigeranda skrev for 3 timer siden:

Jeg har god erfaring med å skylle godt i ferskvann umiddelbart etter bruk i saltvann,

Har heller ikke noe problem med at verktøyet ruster. Når jeg gjør moringsdykk bruker jeg en stor Bacho skiftenøkkel på sjaklene. Skyller den i kaldt ferskvann sammen med dykkerutstyret, men varmer den opp med en propanbrenner umiddelbart slik at den blir helt tørr med en gang. Gir den en bitteliten dusj med CRC el. på tønna, men ikke mye. Liker ikke å ha verktøy som er fullt av olje og kliss.

Greit nok. 

Selvfølgelig går det an å gjøre tiltak for at verktøyet ikke skal ruste. Poenget mitt var bare at, med mindre du anstrenger deg for det motsatte, så vil verktøy av stål ruste etter en omgang saltvannsbad.  På min egen båt så dreier det seg om en enkelt unbrakonøkkel til propellanoden. Her har jeg en billligvariant til formålet, samt en fra et bitpipesett fra Biltema som er god for å håndskru under vann, der alt er litt mer klossete... 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...