Jump to content

Edit History

ko-stens

ko-stens

Endte med å kjøpe båten. Motoren startet og gikk flott, men impelleren må byttes. Ellers ser den bra ut. Det ble tatt service på den i fjor høst, og da ga den kjølestråle. Fikk litt avslag i pris pga det, så da var det helt greit for meg. 

Satser på at den går fint en stund fremover, så blir det nok motorbytte på sikt. Litt kjedelig uten el.tilt. Det blir nok en 30 hk Suzuki eller Tohatsu, tenker jeg. Helst ny, men om det dukker opp en som er relativt ny og pent brukt, kan det hende jeg går for det. 

ko-stens

ko-stens

Da ble det denne snertne saken? Startet lett og gikk pent et halvminutt. Ingen kjølestråle. Fikk avslag på prisen pga det, så da er det å bytte impeller, og blåse gjennom systemet om det er nødvendig. Satser på at det gjør underverker. Motoren så ellers veldig fin ut under dekselet.  

Det blir nok ny motor etter hvert uansett, for denne motoren har ikke el.tilt. Og det blir nok helst en 30 hk, Suzuki eller Tohatsu. 40 - 50 er nok morsommere (maks 50 på denne), men i og med at det var tungt nok å få båten på plass, og enda tyngre å få den ut, er det greit at den ikke blir tyngre enn høyst nødvendig. 

Båten ellers ser bra ut. Ett lite merke i gelcoaten på siden som jeg skal se på. Har gelcoatsparkel liggende et eller annet sted. Den trenger nok nytt bunnstoff, så får ordne det etter hvert.

Det virker i hvert fall som en trivelig liten båt? 

Av en eller annen merkelig grunn funket alt av lys på hengeren og. Må være første gang jeg har opplevd på en brukt båthenger!

IMG_3675.jpeg

IMG_3676.jpeg

• Create New...