Marqies Startet 26.April.2023 Link til dette innlegget Startet 26.April.2023 Etter lang venting er den klar for gjennomgang her hjemme, startet med rengjøring og tømming rom som jeg mener burde vert drenert til kjøl fra starten tror jeg. Begge sider på utsiden motor fundament stod fulle av vann. boret hull fra kjøl og inn på begge sider, 6 fulle vann sugere tatt ut i fra motorrom. det må være en del is igjen, for sakte men sikkert kommer det mer, 1 vannsuger hver formiddag 3 siste døgn. Tok løs platt med toalett, under her stod det også nesten helt fult 5/6 cm under, sugde dette også ut, fylte opp igjen med vann og klorin, pumpet det ut etter 2 timer. Det ble samme operasjon under liten stikk cabin på styrbord side. Ruta på babord side oppe, har vert knust etter ett innbrudd forstod jeg, rep provisorisk nå med plexi, må vel få laget ny i herdet glass. Båten har stått på land mellom 10 og 12 år, noe av tiden dekket med en form for krympefolie, dårlig lufting der. Madrasser nede ødelagt, mugg. Innredning ellers har klart seg bra. El installasjon både 12 v og 220v (aut sikring både 12 og 220). Til og med oppdatert kursoversikt, som ser ut til å stemme. Motor skal være ny 1999 mod (longblokk, marinisering og diselp flyttet over på verksted i Bodø)) kjørt mellom 1 og 2 t. Første motor havarerte på ca.1450t (sprekk i foring). 3 eiere før meg, har fått kontakt med alle 3. Har vasket meg igjennom det meste, kjører ozon generator på tidsur med varme på i tillegg hver natt, lufter om dagen Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 27.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2023 Ett spørsmål, isoterm fra 1995 , reagerer ikke på spenning, kompressor død. Har det noe for seg å bruke penger på den? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Vil gjette på tom for gass. Snart 30 år gammelt så hadde nok byttet bare. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 ASU er vel strømsparevarianten av Isotherm som gjøre at skapet kjøler mer når batteriene får lading. Det kan jo også være noe med elektronikken som gjør at kompressor ikke går. Selve kjøleteknikken på disse skapene pleier å være robuste. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marqies Svart 28.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Fant nyere slektning av denne på nett, den nette pris på 18000.-, blir vel fjerning av dette system så inn med ett vanlig kjøleskap. Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 28.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Litt nysgjerrig, studerte kompressor litt, kun ett rør ut av kompressor til fordamper, og ett tynt kapillar rør. Hvordan kan dette fungere, har ikke vert borte i lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 28.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Har vurdert å fjerne gardinbrett oppe, men det ble litt diskusjon med min bedre halvdel, jeg vil ta ned men---. Legger ved noen bilder. Har tatt ned på styrbord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.