Jump to content

Halco 31 Royale Express på plass på gården

Marqies

Recommended Posts

Etter lang venting er den klar for gjennomgang her hjemme, startet med rengjøring og tømming rom som jeg mener burde vert drenert til kjøl fra starten tror jeg.

Begge sider på utsiden motor fundament stod fulle av vann. boret hull fra kjøl og inn på begge sider, 6 fulle vann sugere tatt ut i fra motorrom. det må være en del is igjen, for sakte men sikkert kommer det mer, 1 vannsuger hver formiddag 3 siste døgn.

Tok løs platt med toalett, under her stod det også nesten helt fult 5/6 cm under, sugde dette også ut, fylte opp igjen med vann og klorin, pumpet det ut etter 2 timer. Det ble samme operasjon under liten stikk cabin på styrbord side.

Ruta på babord side oppe, har vert knust etter ett innbrudd forstod jeg, rep provisorisk nå med plexi, må vel få laget ny i herdet glass. Båten har stått på land mellom 10 og 12 år, noe av tiden dekket med en form for krympefolie, dårlig lufting der.

Madrasser nede ødelagt, mugg. Innredning ellers har klart seg bra.

El installasjon både 12 v og 220v (aut sikring både 12 og 220). Til og med oppdatert kursoversikt, som ser ut til å stemme. Motor skal være ny 1999 mod (longblokk, marinisering og diselp flyttet over på verksted i Bodø)) kjørt mellom 1 og 2 t.

Første motor havarerte på  ca.1450t (sprekk i foring).

3 eiere før meg, har fått kontakt med alle 3.

Har vasket meg igjennom det meste, kjører ozon generator på tidsur med varme på i tillegg hver natt, lufter om dagen

På gården hjemme.jpg

1.jpg

IMG_20230422_160945.jpg

ASU er vel strømsparevarianten av Isotherm som gjøre at skapet kjøler mer når batteriene får lading. Det kan jo også være noe med elektronikken som gjør at kompressor ikke går. Selve kjøleteknikken på disse skapene pleier å være robuste. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...