Jump to content

Edit History

Sønningdalsund

Sønningdalsund

Kanalkapteinen skrev for 6 timer siden:

Sjekk om starter har vært under vann, det er ikke heldig. Dynamo overlever gjerne ei stund etterpå, men kan fort begynne å tulle med lading etter noen måneder. 
Ellers ville jeg tatt av belg på drev for å sjekke at ikke vannet har kommet inn i svinghjulskåpa og videre langs akslingen og ut i knute og drev. Det har jeg opplevd selv (da på Volvomotor og -drev), oppdaget det ikke før på slutten av sesongen da det ble ulyder. Da måtte knute og tettinger skiftes, pluss lagre, trykkplate og pakninger i svinghjulskåpa, altså motor ut.

Her var det mye ukjent fo meg. Kan vannet virkelig komme inn i svinghjulskåpa på en slik motor som dette? PS! Jeg har jo ingen anelse om hva svinghjulskåpa er for noe.. knute? Når man tar av belgen hvordan ser man at det er vann der, Er det olje der som blir hvit eller er det fritt vann?

Sønningdalsund

Sønningdalsund

Kanalkapteinen skrev for 6 timer siden:

Sjekk om starter har vært under vann, det er ikke heldig. Dynamo overlever gjerne ei stund etterpå, men kan fort begynne å tulle med lading etter noen måneder. 
Ellers ville jeg tatt av belg på drev for å sjekke at ikke vannet har kommet inn i svinghjulskåpa og videre langs akslingen og ut i knute og drev. Det har jeg opplevd selv (da på Volvomotor og -drev), oppdaget det ikke før på slutten av sesongen da det ble ulyder. Da måtte knute og tettinger skiftes, pluss lagre, trykkplate og pakninger i svinghjulskåpa, altså motor ut.

Her var det mye ukjent fo meg. Kan vannet virkelig komme inn i svinghjulskåpa på en slik motor som dette? PS! Jeg har jo ingen anelse om hva svinghjulskåpa er for noe.. knute? Når man tar av belgen hvordan ser man at det er vann der, Er det olje der som blir hvit eler er det fritt vann?

• Create New...