Jump to content

Edit History

Sønningdalsund

Sønningdalsund

Kanalkapteinen skrev for 6 timer siden:

Understreker at min erfaring er fra Volvo Penta diesel, så kan hende dette ikke er mulig på din motor. Svinghjulskåpa eller svinghjulshuset er den bakerste delen av motoren som kobler veivaksling/blokk til girkasse/drev. Her er det gjerne noe ventilasjon som vannet kan finne veien inn dersom det spruter ei stund eller står høyt nok.

0C4479BB-EC12-4C81-9F4E-E9C340243FD8.jpeg.9d26f8d94ee02b58a9b40551ce806518.jpeg

Vann i belgen er normalt bare vann, så du ser det hvis du løsner på belgen.

Men for å få gode svar ville jeg hørt med Ravns Garage eller andre som kan akkurat din motor.

Dette så ikke betryggende ut. Takk for gode råd.

Båten er på Lillesand Motorsenter, men tror ikke mitt ordforråd om innabordsmotorer og elektriske innretninger i båt var høvelig nok. Fikk som bla svar at "de hadde ikke sett på motoren men fikset bare det de var bedt om på den" og om skade ellers "måtte jeg bedømme selv". De har sikkert for mye å gjøre og altformange kunder med idiotspørsmål slik som meg.

Sønningdalsund

Sønningdalsund

Kanalkapteinen skrev for 5 timer siden:

Understreker at min erfaring er fra Volvo Penta diesel, så kan hende dette ikke er mulig på din motor. Svinghjulskåpa eller svinghjulshuset er den bakerste delen av motoren som kobler veivaksling/blokk til girkasse/drev. Her er det gjerne noe ventilasjon som vannet kan finne veien inn dersom det spruter ei stund eller står høyt nok.

0C4479BB-EC12-4C81-9F4E-E9C340243FD8.jpeg.9d26f8d94ee02b58a9b40551ce806518.jpeg

Vann i belgen er normalt bare vann, så du ser det hvis du løsner på belgen.

Men for å få gode svar ville jeg hørt med Ravns Garage eller andre som kan akkurat din motor.

Dette så ikke betryggende ut. Takk for gode råd.

Båten er på Lillesand Motorsenter, men tror ikke mitt ordforråd om innabordsmotorer og elektriske innretninger i båt var høvelig nok. Fikk som bla svar at det "de hadde ikke sett på motoren men fikset bare det de var bedt om på den" og om skade ellers "måtte jeg bedømme selv". De har sikkert for mye å gjøre og altformange kunder med idiotspørsmål slik som meg.

• Create New...