Jump to content

Isolering av en Maxi 68. Hva bruke som lim?

krevlorneswath

Recommended Posts

Skal begynne å isolere min Maxi 68 litt og lurer på hva slags lim som er best å bruke?

På dørken blir det EVA foam teak fra Biltema som er selvklebende og limes på antiskli-teppet som allerede ligger i båten. Da har jeg fortsatt lett adgang til kjølsvinet men dørken blir varm, myk, og pen, og blir den beste sjøkøyen.

De andre køyene skal jeg isolere med 20mm lukka cell liggeunderlag. Hvet ikke hva som er best å bruke som lim?

Blir håpentligvis kvitt kondensen under putene i samband med dette, og så blir det varmt og også mykt, som hjelper siden putene i salongen har mista mye spenst.

Andre steder i båten har jeg tenkte isolere med 6mm kork på rulle. Starter med sidene i forpiggen siden man gjerne lener seg mot dem når man sover der. Her hvet jeg heller ikke hva jeg skal lime med?

Hvis korken er så lydisolerende som det sies så kan det hende jeg isolere alle bare glassfiberoverflater etterhvert.

Var ut på tur og kjøpte landstrømkabel og tec7 og litt annet å passet på å sjekke.om lim samtidig. Kjøpte Cascoflex gulvlim. Så en youtubevideo med en norsk fyr som brukte samme til å lime liggeunderlag på sin båt.

På kork24 virker dem ha eget lim for kork så kan hende den er best. Starter med liggeunderlagen så får vi se med korken etterhvert.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...