
Thomas_h
Jeg hadde/har samme oppsett med dc/dc fra start til forbruk.
Sett fra forbruksbatteriets side så er det ikke problem med flere ladere til et batteri. Samme innstillinger er en forutsetning da.
Mitt problem var at lader til startbatteriet var 25, mens jeg har 2x30ah med dcdc så den ble overbelastet. Da gikk startbatt. lader til 14.4v, men kuttet ned til 13.8 når den ikke klarte å holde ah.
Jeg løstet dette med bare gi strøm til startlader når forbrukslader var over 95% SOC. Dette ble løst via innstillinger på multiplus. Denne muligheten har ikke du, men hvis du ikke ser problemer med at startbatteriet ikke får fulstendig ladeprofil trenger du sikkert ikke gjøre noe.
Jeg tenkte også på å endre cutoff, men var ikke nok forskjell på V for min del.
Når det gjelder spagetti-problematikk, så ville jeg laget en plan og tatt en kabel om gangen.
Samle i busbar så mye som mulig.
Det ble et langt svar. ?
Edit; du kan også bruke D signal fra motorer til å slå på dcdc, i stedet for å bruke cutoff. Men jeg klarte ikke å lese meg til v or jeg tok det på min motor. Jeg tror det er relativt lett på de fleste diesel motorer.