MR Swe Startet 30.April.2023 Link til dette innlegget Startet 30.April.2023 Hei. Noen som vet hvilken modell av racor dette er. Og hvilket filter som passer? Butikkerne er stengde imogen men tenkte søke litt på finn m.m Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2023 Tar gjerne imot tips hvordan man re gjør dette å. Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 30.April.2023 Link til dette innlegget Svart 30.April.2023 Dette er en racor 500. Vist du ikke har så burde do orden en kran på diseltilførsel in slik at du kan stenge mellom tank og filter. Når den er stengt er det bare og opne skruen på toppen og bytte filtere som sitter inni, du kan drenere resten med skruen under. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2023 Har kran montert mellom filter og tank. Hvilket filter passer. Noen som har et liggandes mellom oslo-strømstad idag/imorgen? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 30.April.2023 Link til dette innlegget Svart 30.April.2023 (redigert) Det er som nevnt Racor fg 500, innsats fåes i 2, 10 og 30 micron. Står 2010sm på et 2micron jeg har i reserve. Om du vil bruke det og trenger det i morgen,kan du kjøpe det så kjøper jeg nytt senere @MR Swe. Ligger i Moss. Redigert 30.April.2023 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 30.April.2023 Link til dette innlegget Svart 30.April.2023 2010 er størrelsen som skal i 500 raccor .hvilken my du velger er opp til deg , forøvrig mener jeg at kran er bortkastet siden den har tilbakeslagsventil.kran trenges når Filtrer er montert lavere enn tank.Bytt filter og fyll opp med diesel .Jeg bruker normalt 30 my på forfilter Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Jeg bruker 10 my på mitt forfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Kjørte med 2micro i 12 år på gamle båten(byttet hvert år), gikk helt fint. Tanken var at det kunne byttes enkelt på 2min, så heller møkk der. I dag brukes det i fitreringskrets mellom tankene. Diesel til motor går gjennom fg900. Husker ikke i farta om det ble 2 eller 10 micro der. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Hei. Me har to liknande filterhus på båten. Desse er påklistra "Volvo", men det er neppe Volvo som har laga filterhusa. Som så ofte elles har Volvo lagt inn noko for å plaga kundane. Dei fira boltane under, som held huset saman, og som ein må løysa om ein vil vaska glaset innvendig, er tommegjenger. 1/4 pipa passar. Bortsett frå de så har filterhusa funka fint, og gjerjobben. Båten er frå 1995. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 (redigert) Ved nærmere kikk på første bildet, ser det ut til å være uvanlig(for meg) mye møkk oppå turbinen i filterskåla. Redigert 1.Mai.2023 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.