Jump to content

Edit History

Framtia

Framtia

Det som virker ukontrollerbart og skremmende vil du med mer erfaring oppleve som fullt håndterbart. Jeg ville studert værmeldingene nøye, og vart påpasselig mot å sette fulle seil om det ventes vindkast over 10-15 m/s. Jeg setter også alltid storseilet først og tar dette ned sist. Det er etter mitt syn veldig viktig at du øver inn gode vaner slik at du unngår at storseilet slår over (jibber). Det kan ta livet av folk, så unngå seiling ned mot platt lens om det blåser litt, og sørg for at rormannen har fullt fokus på kursen relativt til vinden. Litt broaching derimot opplever jeg regelmessig når jeg seiler. Helt uproblematisk med litt trening.

Framtia

Framtia

Det som virker ukontrollerbart og skremmende vil du med mer erfaring oppleve som fullt håndterbart. Jeg ville studert værmeldingene nøye, og vart påpasselig mot å sette fulle seil om det ventes vindkast over 10-15 m/s. Jeg setter også alltid storseilet først og tar dette ned sist. Det er etter mitt syn veldig viktig at du øver inn gode vaner slik at du unngår at storseilet slår over (jibber). Det kan ta livet av folk, så unngå seiling ned mot platt lens om det blåser litt, og sørg for at rormannen har fullt fokus på kursen relativt til vinden. Litt braaching derimot det opplever jeg regelmessig når jeg seiler. Helt uproblematisk med litt trening.

Framtia

Framtia

Det som virker ukontrollerbart og skremmende vil du med mer erfaring oppleve som fullt håndterbart. Jeg ville studert værmeldingene nøye, og vart påpasselig med å sette fulle seil om det ventes vindkast over 10-15 m/s. Jeg setter også alltid storseilet først og tar dette ned sist. Det er etter mitt syn veldig viktig at du øver inn gode vaner slik at du unngår at storseilet slår over (jibber). Det kan ta livet av folk, så unngå seiling ned mot platt lens om det blåser litt, og sørg for at rormannen har fullt fokus på kursen relativt til vinden. Litt braaching derimot det opplever jeg regelmessig når jeg seiler. Helt uproblematisk med litt trening.

• Create New...