Jump to content

Bytte kartplotter, Raymarine A127 til Raym Axiom +12. Gjelder kobling av andre enheter.

baatsman

Recommended Posts

Har 2 stk A plottere som er koblet som master og slave. I tillegg har jeg Quantom radar som er koblet mot plotter nede, ryggekamera mot plotter oppe, samt RMK09 kontrollpanel.

A plotterne har 2 network utganger, Axiom har kun 1. Hva må da til for å Axiom som har en mindre network tilgang til å spille mot de samme produktene som A serien gjør?

Vi sees!

Om jeg ikke husker feil, så finnes det en tidligere utgave av switchen som heter HS-5, som trolig er lavere priset ... om den er å få tak i.

Ellers er vel dette i bunn og grunn ordinære switcher, så om du ikke prioriterer å ha "solid innkapsling" og det jeg antar er litt robusthet mot spenningsvariasjoner ... så er det nok av andre switcher å velge mellom. Går jo an å høre med f.eks. Serco om de har noe som går på 12-24 volt og som gir deg det antall porter du trenger, men som ikke nødvendigvis har Raymarine-klistremerket på seg. Kan fort være at prisen er litt lavere. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

• 2 uker senere...

Akkurat. Det der er trolig kompositt video, dvs. et analogt signal. Axiom er nok ikke særlig interessert i analoge signaler (enkelte nettfunn tyder på at Axiom Pro støtter dette). 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Komposittvideo

Analog-til-IP-converter kan muligens være å oppdrive, eller et nytt og IP-basert kamera. Evt. en billig Kina-skjerm som støtter kompositt video. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...