Jump to content

Hvor får jeg tak i luftesett til seastar hydraulisk styring?

s_maurseth

Recommended Posts

Styringen på min Buster xxl er litt treg og i dag kikket jeg oppi påfyllingslokket ved rattet. Der lå skruen løs under gummidekselet, regner med at det er lite olje som gjør det. Googlet frem en måte å fylle og lufte systemet som så relativt enkel ut men finner ikke luftesett på noen norske butikker. Bare et påfyllingssett som da bare er en slange med skrukobling og kobling til flasken. Kommer masse treff på fruugo, men hadde vært kjekt å kjøpe i Norge.

Den slangen som gikk rett på styreventilen tror jeg kostet 100kr? 

Så kjøpte jeg en beholder med en liten slange som går på sylinderen. Tror jeg kjøpte en "bremselufter" på biltema til kr 50??

Så absolutt ikke i 1000kr klassen. Men så er ikke dette en maskin heller. Må snu rattet selv. 

Så hvis det var en elektrisk løsning du tenkte på, misforsto jeg. ?

Thomas_h skrev 12 minutter siden:

Den slangen som gikk rett på styreventilen tror jeg kostet 100kr? 

Så kjøpte jeg en beholder med en liten slange som går på sylinderen. Tror jeg kjøpte en "bremselufter" på biltema til kr 50??

Så absolutt ikke i 1000kr klassen. Men så er ikke dette en maskin heller. Må snu rattet selv. 

Så hvis det var en elektrisk løsning du tenkte på, misforsto jeg. ?

Selv de seastar luftemaskinene til 15 000kr, krever at man snur på rattet :crazy:

Skal vel alltids klare å snu rattet noen runder?. Tanken var at jeg skulle slippe å ta båten opp på henger, kjøre til nærmeste verksted, la dem loppe meg for noen tusenlapper for så å få båten ut igjen. Tusen takk for alle svar?

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...