s_maurseth Startet 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2023 Styringen på min Buster xxl er litt treg og i dag kikket jeg oppi påfyllingslokket ved rattet. Der lå skruen løs under gummidekselet, regner med at det er lite olje som gjør det. Googlet frem en måte å fylle og lufte systemet som så relativt enkel ut men finner ikke luftesett på noen norske butikker. Bare et påfyllingssett som da bare er en slange med skrukobling og kobling til flasken. Kommer masse treff på fruugo, men hadde vært kjekt å kjøpe i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Jeg kjøpte et slikt på maritim i bergen. Tror de har på alle butikkene. Sitér dette innlegget Link to post
s_maurseth Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Med den slangen som skal kobles bak også? Husker du omtrent pris? Fant et sett til ca 3000,- men på nett koster det 200-600 sånn cirka. Kan prøve å ringe de i morgen. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Den slangen som gikk rett på styreventilen tror jeg kostet 100kr? Så kjøpte jeg en beholder med en liten slange som går på sylinderen. Tror jeg kjøpte en "bremselufter" på biltema til kr 50?? Så absolutt ikke i 1000kr klassen. Men så er ikke dette en maskin heller. Må snu rattet selv. Så hvis det var en elektrisk løsning du tenkte på, misforsto jeg. ? Sitér dette innlegget Link to post
s_maurseth Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Nei, det var nok noe i den retningen jeg tenkte på. Noe slikt som på bildet jeg har prøvd å legge ved… Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Thomas_h skrev 12 minutter siden: Den slangen som gikk rett på styreventilen tror jeg kostet 100kr? Så kjøpte jeg en beholder med en liten slange som går på sylinderen. Tror jeg kjøpte en "bremselufter" på biltema til kr 50?? Så absolutt ikke i 1000kr klassen. Men så er ikke dette en maskin heller. Må snu rattet selv. Så hvis det var en elektrisk løsning du tenkte på, misforsto jeg. ? Selv de seastar luftemaskinene til 15 000kr, krever at man snur på rattet Sitér dette innlegget Link to post
s_maurseth Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Skal vel alltids klare å snu rattet noen runder?. Tanken var at jeg skulle slippe å ta båten opp på henger, kjøre til nærmeste verksted, la dem loppe meg for noen tusenlapper for så å få båten ut igjen. Tusen takk for alle svar? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Det greier du enkelt med en slangebit på 30-40cm, 2 strips og den korken og slangen for oljepåfylling :) Sitér dette innlegget Link to post
s_maurseth Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Ok, du mener altså at det blir tett nok på niplene… det skal prøves. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Det har i allefall fungert for meg ett titalls ganger, frem til vi kjøpte luftemaskina til 15k. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2023 Telmo importerer SeaStar så hør med dem. Sitér dette innlegget Link to post
beatemo Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.