Atlantis1000 Startet 2.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2023 Hei Sliter med at baupropellen skrur seg av. Dette skjer ikke når jeg kjører propellen, men når jeg slipper opp for så og kjøre den igjen. Da må jeg skru den på igjen med kanppene. Noe forlag til hva det kan være? virker som tidsrelet bare skru den av.. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2023 Ja tidsreleet skal jo skru den av etter en tid. Skjer det for fort kan det være kondensatoren i tidsreleet som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Vittig Svart 2.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2023 Kan være flere ting. Bryter er kanskje også en sikring? langt kabelstrekk fra batteri til thruster? kabeltverrsnitt? korroderte poler? får du spenningsfall så øker ampere som kan få sikring til å gå. Evt. rett og slett tidsrele som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2023 På min båt slo de seg av etter 6 min. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Leste overskriften og trodde propellen skrudde seg av akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Høres ut som tidsreleet. Eller har du temperaturføler i motoren? Hvis en sikring slår ut bør du se det, enten det er automatsikring eller smeltesikring. Hos meg gikk baugpropellen en gang fullstendig bananas og startet ofte av seg selv. Det var pga. fuktighet på kretskortet. Alt ble bra da jeg tørket og beskyttet kretskortet mot fukt. Dersom sikringen går eller motoren stopper pga. teperatur bør du sjekke for børstestøv, eller kanskje sjekke uansett. Jeg fikk en gang varmgang i kabelskoene pga. høyt strømtrekk. Det var pga. mye børstestøv. Alt OK etter at jeg blåste rent med trykkluft. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.