Jump to content

Maxprop foldepropell-trenger tips til service.

Rune Braadland

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med propell som på bildet? Instruksjonsboken er ikke så fyldig, så jeg er litt i stuss. 

Trenger jeg å dele bosset for å fette opp? Her er ingen plass for fettnippel som på nyere modeller. 

Montering av ny anode er også en liten utfordring. Får tak i riktig diameter, men da passer ikke bolthull overens. Det o store nettet gir få alternativer, så tips mottas med takk. 

IMG_20230502_144922677.jpg

IMG_20230502_145040620.jpg

Det sto en 2-bladet MaxProp på båten min da jeg kjøpte den. Var for lav stigning og desto mer jeg leste om hvordan den skulle justeres desto mer forvirra ble jeg, så den røk på Finn så fort jeg hadde funnet meg en litt for stor VP foldepropell :giggle:

Det ligger masse filmer på Youtube om de forskjellige variantene, hvordan de stelles og hvordan de justeres.
Her ser du et alternativ:  

Kan se ut som et slikt sett kunne være greit å ha når du har en slik propell:
https://store.pyiinc.com/products/max-prop-grease-kit

mvh, Arne
www.tiarora.no

Sikker på det ikke er to sånne bittesmå unbrakoskruer der? Det skal jo presses inn fett. Visstnok veldig viktig at det er lithium basert. Jeg har kjøpt winchgrease på Maritim.no, de er passe små . 

Sleit litt med mitt opplegg også da jeg kjøpte båt med maxprop, men var i kontakt med disse for å få tak i riktig anode. https://progressing.no/propell/seilpropell/max-prop/

I det siste har jeg kjøpt anoder på Maritim, de funker på min. Det er flere "sett" med bolthull på disse. 

Takker for svar. Jeg kan ikke se at det er egne umbrakoer for å grease slik som på ymse videoer, så jeg får vel forsøke å dele bosset og få inn fett. Har også kjøpt anode med flere hull på maritim, men den passer bare nesten på hullene.

Takk for tips om Progress. Mulig jeg får høre med dem. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...