Jump to content

Motorposisjon ved kjøring med "øreklokker".

knutosan

Recommended Posts

Sidespor, men jeg har helt gått over til å bruke inntaket beregnet for skylling, altså der man kan skru på kobling for vannslange. Har Suzuki DF250ap,

men nesten alle motorer har denne tilkoblingsmuligheten. Sett motor vertikalt, og sett instrumenter i båten til å vise motortemp. Du må selvsagt vite hva som er normal-temp hvis det skal være noe vits. Sett vanntrykket på før motoren selvsagt. 

Motortemp kan med fordel overvåkes uansett metode. 

Sturee skrev 25 minutter siden:

@hawthorne Motor er vel ikke beregnet for å startes ved bruk av spyletilkobling?

Det er iallefall ikke min Verado motor, da får ikke impeller vann, går tørt og risiko for at denne ryker er stor 

Samme på min Honda. Motoren skal naturligvis ikke startes ved bruk av spyletilkoplingen. Skal motoren startes/kjøres er det jo f.eks "øreklokker" eller "tank" som gjelder, slik at impeller får vann.

32 minutes ago, LM 605 said:

Samme på min Honda. Motoren skal naturligvis ikke startes ved bruk av spyletilkoplingen. Skal motoren startes/kjøres er det jo f.eks "øreklokker" eller "tank" som gjelder, slik at impeller får vann.

Jøss, så merkelig at vannet ikke renner ned til impelleren på Honda og Mercury. Fungerer faktisk helt fint hos meg.

Det var ment som et tips til å sjekke opp i servicemanual at motor faktisk kan startes ved bruk av spyletilkobling. 

og hvis du leser på denne linken, ser du at dette sannsynligvis gjelder også din motor med to forskjellige prosedyrer for spyling med motor i drift med klokker, og spyletilkobling uten motor (Med forbehold om at denne manualen stemmer for din årgang)

https://www.manualslib.com/manual/2262343/Suzuki-Df200.html?page=50#manual

9 hours ago, Sturee said:

og hvis du leser på denne linken, ser du at dette sannsynligvis gjelder også din motor med to forskjellige prosedyrer for spyling med motor i drift med klokker, og spyletilkobling uten motor (Med forbehold om at denne manualen stemmer for din årgang)

Stemmer at det er anbefalt, ja. Ofte enklere å holde temperaturen rett. Men jeg ville sjekket motortemp uansett metode. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...