Jump to content

Edit History

Redman

Redman

Vi har en Draco 2300 hvor det er plassert et CAV filter/vannutskiller under en benk i aktre sittegruppe. Dette har stått der siden båten var ny(filteret er selvfølgelig skiftet underveis). Båten var opprinnelig motorisert med en Mercruiser 3,7 170 HK. En gang på 2000 tallet(husker ikke når) fikk båten ny motor (Mercruiser 4.3 V6 med vanlig forgasser), og her er filteret plasser på motor. Med andre ord har båten blitt brukt i mange år med 2 filter, uten at jeg har merket noe problemer/utfordringer ved det. Da jeg ønsket å fjerne dette CAV filteret og erstatte dette med noe nytt, ble et "kit" fra Quicksilver innkjøpt. Vel hjemme startet jeg, som alle andre, med å lese bruksanvisningen. Der står det klart å tydelig at dette ikke skal benyttes sammen med Mercruiser 4.3 L/LX som el. fuelpumpe, da denne har filter fra før.Det står at man kan risikere at motoren går lean.  Banner litt for meg selv, men monterer det nye "kitet" da jeg tenker at denne båten har kjørt med 2 filter i lang tid. Vel happy med å forsiktig få bøyd kobberrørene slik at alt passer sammen og alt er montert, kommer likevel tvilen snikende. Er det slik at med dobbelt sett filter vil jeg ikke få fuel nok? Kan jeg skade motoren? Hvilke alternativer har jeg, ønsker jo egentlig ikke å benytte mer bensinslange enn nødvendig? Rørene frem til det gamle filteret har også stengekran for bensintilførsel, liker ideen om å beholde den.

 

Finnes det f.eks grovfilter å montere som filter nummer 1? Mener å huske å ha lest at det filteret som har stått der fra før har en "flow rate" på 45 l/t. 

 

Hva vil være den beste løsningen her?  Kjør debatt.43324DD8-F83F-42A3-9D5D-6511BDD9137B_1_105_c.jpeg.fa1e6800ada951071a96267b744b293e.jpeg

Redman

Redman

Vi har en Draco 2300 hvor det er plassert et CAV filter/vannutskiller under en benk i aktre sittegruppe. Dette har stått der siden båten var ny(filteret er selvfølgelig skiftet underveis). Båten var opprinnelig motorisert med en Mercruiser 3,7 170 HK. En gang på 2000 tallet(husker ikke når) fikk båten ny motor (Mercruiser 4.3 V6 med vanlig forgasser), og her er filteret plasser på motor. Med andre ord har båten blitt brukt i mange år med 2 filter, uten at jeg har merket noe problemer/utfordringer ved det. Da jeg ønsket å fjerne dette CAV filteret og erstatte dette med noe nytt, ble et "kit" fra Quicksilver innkjøpt. Vel hjemme startet jeg, som alle andre, med å lese bruksanvisningen. Der står det klart å tydelig at dette ikke skal benyttes sammen med Mercruiser 4.3 L/LX som el. fuelpumpe, da denne har filter fra før.Det står at man kan risikere at motoren går lean.  Banner litt for meg selv, men monterer det nye "kitet" da jeg tenker at denne båten har kjørt med 2 filter i lang tid. Vel happy med å forsiktig få bøyd kobberrørene slik at alt passer sammen og alt er montert, kommer likevel tvilen snikende. Er det slik at med dobbelt sett filter vil jeg ikke få fuel nok? Kan jeg skade motoren? Hvilke alternativer har jeg, ønsker jo egentlig ikke å benytte mer bensinslange enn nødvendig? Rørene frem til det gamle filteret har også stengekran for bensintilførsel, liker ideen om å beholde den.

 

Finnes det f.eks grovfilter å montere som filter nummer 1?

 

Hva vil være den beste løsningen her?  Kjør debatt.43324DD8-F83F-42A3-9D5D-6511BDD9137B_1_105_c.jpeg.fa1e6800ada951071a96267b744b293e.jpeg

Redman

Redman

Vi har en Draco 2300 hvor det er plassert et CAV filter/vannutskiller under en benk i aktre sittegruppe. Dette har stått der siden båten var ny(filteret er selvfølgelig skiftet underveis). Båten var opprinnelig motorisert med en Mercruiser 3,7 170 HK. En gang på 2000 tallet(husker ikke når) fikk båten ny motor (Mercruiser 4.3 V6 med vanlig forgasser), og her er filteret plasser på motor. Med andre ord har båten blitt brukt i mange år med 2 filter, uten at jeg har merket noe problemer/utfordringer ved det. Da jeg ønsket å fjerne dette CAV filteret og erstatte dette med noe nytt, ble et "kit" fra Quicksilver innkjøpt. Vel hjemme startet jeg, som alle andre, med å lese bruksanvisningen. Der står det klart å tydelig at dette ikke skal benyttes sammen med Mercruiser 4.3 L/LX som el. fuelpumpe, da denne har filter fra før.Det står at man kan risikere at motoren går lean.  Banner litt for meg selv, men monterer det nye "kitet" da jeg tenker at denne båten har kjørt med 2 filter i lang tid. Vel happy med å forsiktig få bøyd kobberrørene slik at alt passer sammen og alt er montert, kommer likevel tvilen snikende. Er det slik at med dobbelt sett filter vil jeg ikke få fuel nok? Kan jeg skade motoren? Hvilke alternativer har jeg, ønsker jo egentlig ikke å benytte mer bensinslange enn nødvendig? Rørene frem til det gamle filteret har også stengekran for bensintilførsel, liker ideen om å beholde den.

 

Finnes det f.eks grovfilter å montere som filter nummer 1?

 

Hva vil være den beste løsningen her?  Kjør debatt.43324DD8-F83F-42A3-9D5D-6511BDD9137B_1_105_c.jpeg.fa1e6800ada951071a96267b744b293e.jpeg

Redman

Redman

Vi har en Draco 2300 hvor det er plassert et CAV filter/vannutskiller under en benk i aktre sittegruppe. Dette har stått der siden båten var ny(filteret er selvfølgelig skiftet underveis). Båten var opprinnelig motorisert med en Mercruiser 3,7 170 HK. En gang på 2000 tallet(husker ikke når) fikk båten ny motor (Mercruiser 4.3 V6 med vanlig forgasser), og her er filteret plasser på motor. Med andre ord har båten blitt brukt i mange år med 2 filter, uten at jeg har merket noe problemer/utfordringer ved det. Da jeg ønsket å fjerne dette CAV filteret og erstatte dette med noe nytt, ble et "kit" fra Quicksilver innkjøpt. Vel hjemme startet jeg, som alle andre, med å lese bruksanvisningen. Der står det klart å tydelig at dette ikke skal benyttes sammen med Mercruiser 4.3 L/LX som el. fuelpumpe, da denne har filter fra før.Det står at man kan risikere at motoren går lean.  Banner litt for meg selv, men monterer det nye "kitet" da jeg tenker at denne båten har kjørt med 2 filter i lang tid. Vel happy med å forsiktig få bøyd kobberrørene slik at alt passer sammen og alt er montert, kommer likevel tvilen snikende. Er det slik at med dobbelt sett filter vil jeg ikke få fuel nok? Kan jeg skade motoren? Hvilke alternativer har jeg, ønsker jo egentlig ikke å benytte mer bensinslange enn nødvendig? Rørene frem til det gamle filteret har også stengekran for bensintilførsel, liker ideen om å beholde den.

 

Finnes det f.eks grovfilter å montere som filter nummer 1?

 

Hva vil være den beste løsningen her?  Kjør debatt.43324DD8-F83F-42A3-9D5D-6511BDD9137B_1_105_c.jpeg.fa1e6800ada951071a96267b744b293e.jpeg

Redman

Redman

Vi har en Draco 2300 hvor det er plassert et CAV filter/vannutskiller under en benk i aktre sittegruppe. Dette har stått der siden båten var ny(filteret er selvfølgelig skiftet underveis). Båten var opprinnelig motorisert med en Mercruiser 3,7 170 HK. En gang på 2000 tallet(husker ikke når) fikk båten ny motor (Mercruiser 4.3 V6) og her er filteret plasser på motor. Med andre ord har båten blitt brukt i mange år med 2 filter, uten at jeg har merket noe problemer/utfordringer ved det. Da jeg ønsket å fjerne dette CAV filteret og erstatte dette med noe nytt, ble et "kit" fra Quicksilver innkjøpt. Vel hjemme startet jeg, som alle andre, med å lese bruksanvisningen. Der står det klart å tydelig at dette ikke skal benyttes sammen med Mercruiser 4.3 L/LX som el. fuelpumpe, da denne har filter fra før.Det står at man kan risikere at motoren går lean.  Banner litt for meg selv, men monterer det nye "kitet" da jeg tenker at denne båten har kjørt med 2 filter i lang tid. Vel happy med å forsiktig få bøyd kobberrørene slik at alt passer sammen og alt er montert, kommer likevel tvilen snikende. Er det slik at med dobbelt sett filter vil jeg ikke få fuel nok? Kan jeg skade motoren? Hvilke alternativer har jeg, ønsker jo egentlig ikke å benytte mer bensinslange enn nødvendig? Rørene frem til det gamle filteret har også stengekran for bensintilførsel, liker ideen om å beholde den.

 

Finnes det f.eks grovfilter å montere som filter nummer 1?

 

Hva vil være den beste løsningen her?  Kjør debatt.43324DD8-F83F-42A3-9D5D-6511BDD9137B_1_105_c.jpeg.fa1e6800ada951071a96267b744b293e.jpeg



×
×
  • Create New...