Seesnake Startet 6.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2023 (redigert) Hei på dere. Jeg lurer faktisk på noe vi diskuterte i går ved middagen. Er det sink anoder på inn-board bensin motorer eller er det bare på diselmotorer? Kan ikke huske det fra gammelt av at jeg byttet noen sink anoder på eldre bensinmotorer jeg har hatt. Hilsen Seesnake Redigert 6.Mai.2023 av Seesnake (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Både ja og nei. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 7.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 hvilke bensinmotorer har anoder tro? kan du gi meg par eksempler? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 På vår Volvo Penta bensin sitter anodene på drevet. Det er ingen anoder på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 7.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Ja enig. Kan ikke si jeg har sett noen anoder på bensinmotorer . Men jeg har jo ikke sett alt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Hvilket drivstoff motoren bruker har ingenting å si for behovet for anoder, såvidt jeg vet. Min forrige dieselmotor (KAD32) hadde også kun anoder på drev og transom, men da med forbindelse til motor for å dekke behovet der også. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 De motorene som er designet for sjøvann i motorblokken har gjerne anoder. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 ...og de med ferskvannskjøling her gjerne anoder i varmeveksleren. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 ....men kun på sjøvanns-siden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 8.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2023 enig med dere. Men mercruiser har vel ikke anoder på motor etter det jeg kan huske? den er jo saltvanns kjølt. Den har bare utvendig på drevet? eller så husker jeg feil. og det kan tenkes at jeg gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2023 Du må sjekke manualene for motorene. Er ikke noe entydig om noen produsenter har eller ikke har anoder på samtlige av sine motorer. Min Mercruiser har anoder på motoren. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Seesnake Svart 9.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2023 ok der ser du. Jeg som trodde at Mercruiser Bensinmotorer ikke hadde anoder på motoren men bare på drevet. Ja man lærer så lenge man lever Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 Jeg har diesel. Leste litt for raskt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.