victor Startet 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2023 Hei. i manualen til Saga 27 står det at anode og stevnlager skal forbindes med kobbertråd. Kan vanlig patentbånd bukes i mangel av kobbertråd? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Ja om patentbåndet er av kobber så blir det jo det samme. Sitér dette innlegget Link to post
victor Svart 7.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 (redigert) Hei. Takk for svar. Nei, jeg tenker da på vanlig galvanisert? bånd. Jeg har ikke greie på dette med forskjellige metaller, og lurer egentlig på om galvanisert ( ? ) bånd vil ofre seg før, istedenfor sinken? Kan jeg bruke vanlig grå ståltråd som forbindelse f.eks? Redigert 7.Mai.2023 av victor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Hold deg til kopper som du allerede har fått råd om. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Okkaby Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Evt en 10mm2 kabel. Er jo ofte brukt kabel til dette formålet. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
victor Svart 7.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Hei Lars / Teudelutt. Så fint å få svar fra en som kjenner denne båten godt. Da blir det kobber Men et tilleggsspørsmål til deg, trenger jeg / har du sink på disse ror finnene? De er jo ikke i kontakt med noe annet metall, men det var «flyndre sink» montert her når jeg kjøpte den. Riktig nok malt over, så jeg aner ikke om de har hatt noe effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 (redigert) Overmalte anoder har null effekt. Jo, aluminiumsflapsene har kontakt med boltene som holder de fast til roret. Ha en god natt, nå er det leggetid her i båten i Oscarsborg gjestehavn. Redigert 7.Mai.2023 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
victor Svart 8.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2023 Ah. Selvfølgelig det er godt man har mange kloke hoder her inne som kan tenke for seg Takker for råd og svarene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.