Jump to content

Wallas 85DT "Flame out". Hvem reparerer i Østfold?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har en 4 år gammel Wallas 85DT koketop som har til nå gått helt feilfri. Nå vil den ikke starte og gir feilmelding for "flame out" før den blir varm i det heletatt (bare varme fra glødeelement). Den drar ikke deisel og jeg hører ikke klikke lyden som pumpa vanligvis lager. Jeg har sjekket alt som kan kontrolleres. 13.8v inn, ingen løse eller yret kontakter eller ledninger og ikke tette dieselslange. Så har jeg banket lett på pumpa slik som beskrevet i brukerhåndboka.

To spørsmål. Er det mest sannsynlig diesel pumpe som er gåen eller kan det være noe med kontrolkort? Pumpa kan jeg sikkert bytte sjøl men det litt dumt å kjøpe ny hvis det er noe annet som feiler

Hvem i Østfold tar seg av reparasjoner på Wallas dersom jeg vil har full service og rep?

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ingen peil på hvem som reparerer i Østfold men mener å ha sett at bruker @IMS muligens kan bidra her?

Selve pumpa kan vel testes med å gi den strømpulser med noen ledningsstumper - klikker den ikke da så er det vel trolig at feilen ligger der. Der går sikkert også an å måle om pumpa får strømpulser under oppstartsforsøk. Er det dødt der ligger vel feilen en eller annen plass i kontrollkort. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...