Clima Norge AS Svart 24.November.2023 Link til dette innlegget Svart 24.November.2023 Det er forbudt for bedrifter å selge til private. Med tanke på intensjonen til Miljødirektoratet blir det helt riktig for FINN å stoppe det useriøse salget og utleie som har pågått der. Problemet som har oppstått og som bekymrer, er at dette er farlige produkter og informasjonen man får om nettopp det er skremmende dårlig om man kjøper selv fra Kina. Eller fra bedrifter i Norge som ikke kan noe, eller nok om hva de holder på med. For dieselvarmere og ufarlige produkter er det ikke sammenlignbart. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 25.November.2023 Link til dette innlegget Svart 25.November.2023 Clima Norge AS skrev On 24.11.2023 at 13.18: For dieselvarmere og ufarlige produkter er det ikke sammenlignbart. Helt til båten tar fyr …. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
sunnmøre Svart 25.November.2023 Link til dette innlegget Svart 25.November.2023 Akvanauten skrev for 2 timer siden: Helt til båten tar fyr …. Men då er det berre å kjøpe ny til 1800 kroner Godt det er billige dieselvarmarar til salgs Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 25.November.2023 Link til dette innlegget Svart 25.November.2023 Fortsatt mulig som privatperson å kjøpe fra norske bedrifter - bare å prøve :) Men skulle gjerne hatt flere tilbakemeldinger fra de som har brukt ozongenerator i båt for å fjerne "båtlukt" ; Hva er erfaringen -fjernet man alt av redningsvester, dyner, puter og andre løse gjenstander før behandling ? Hvis ikke - var der noe som ble ødelagt - ref skader på gummipakninger ol .... Gode tips før behandling ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Hakkannen Svart 25.November.2023 Link til dette innlegget Svart 25.November.2023 Bonita I skrev 23 minutter siden: Gode tips før behandling ? Jeg fjerner kun gummistøvler og annet av naturgummi. Ellers er påvirkningen fra ozonen såpass kortvarig at resten blir liggende. Mener på jeg har lest at langvarig ozonbehandling kan ta irr på ledninger og slikt, og dermed føre til dårligere kontakt i elektriske anlegg, men så langt har det ikke vært et problem hos meg i alle fall. Har hørt folk har smurt inn slikt som gummibelger og lignende med syrefri vaselin for å skjerme gummien mot ozonen, men om det har effekt eller ikke er en annen sak. Maskinen har innebygget timer, men kjører et tidsur i tillegg, slik at den blir stående og lage ozon i maks et par timer. Noen timer etter behandling kan du ta en god lufting, men ozon brytes såpass raskt ned at så lenge det har gått noen timer siden maskinen sveiv er det ikke merkbart med ozon/lukt igjen. Kun fraværet av båtlukt Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 26.November.2023 Link til dette innlegget Svart 26.November.2023 Bare kjørt en runde foreløpig. Bar hjem våt drakter /dykker utstyr og overlevingsdrakter. Åpnet luker og satte madrasset og puter på høykant så ozonen skulle komme til overalt. Langtids effekt / skader kjenner jeg ikke til eller har oppdsget, men det hjalp på båtlukten. Tar sannsynligvis en ny runde til våren, da er det ett år siden sist, men det er fortsatt mye bedre enn det var. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Akvanauten Svart 27.November.2023 Link til dette innlegget Svart 27.November.2023 sunnmøre skrev On 25.11.2023 at 18.42: Men då er det berre å kjøpe ny til 1800 kroner Godt det er billige dieselvarmarar til salgs Ja hvis prisen ikke er høyere enn det så er jeg enig med deg. 🫣 Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.