Jump to content

Dårlig kart på Garmin echomap uhd 62

Tor Holm

Recommended Posts

Jeg er helt ny når det kommer til båt-livet og har kjøpt meg en liten båt, og installert en helt ny Garmin echomap uhd 62.

Jeg har hatt min første tur med plotteren, og må si meg skuffet. Kartet er svært udetaljert og inneholder nesten ingen info.

Jeg hadde forventet meg flere detaljer, kartmerker, en mer ekte kystlinje osv.

Er det nødvendlig å oppdatere kartet?

Er det slik kartet er, og eneste måten å oppgradere er å installere Bluechart?

Noen som har andre tips og innspill?

Takk=)

Plotter.jpg

Ja, det stemmer. Jeg har ikke installert noe kart annet enn hva som var på plotteren da jeg kjøpte den.

På Garmin sine sider står det at man kan oppgradere til et bedre kart (BlueChart) så jeg har oppfattet det slik at kartet som er installert i utgangspunktet er greit nok.

Da forstår jeg det slik at jeg må ta en liten tur på butikken :thumbsup:

Jeg tror ikke noe kart som følger med, med mindre en har fått en kartbrikke med på kjøpet er noe annet enn ubrukelig. Har selv en lowrance plotter og den oppfører seg som det du beskriver her når kartbrikke inne er satt inn i plotter. Selv har jeg fått trøbbel med min kartbrikke (defekt sd-kort) og har måttet kjøpe en ny kartbrikke. Anbefaler å prøve å få tatt backup av kartbrikken i den grad det er mulig når du har skaffet en kartbrikke. Når du får får kartbrikke på plass da vil du merke en helt annen verden. Husk også at en kartbrikke er for et definert område, alt fra stort til lite i geografisk areale avhengig av hvor mye en er villig å betale. Det er viktig at den kartbrikken dekker det området som du har tenkt å bruke båten din i.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...