Matbåt Startet 9.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2023 Hei, jeg har lest noe om at den nye e10 bensinen dreper de gamle 2-taktenen. Kan min yamaha fmh 9,9 1996 bruke denne bensinen eller burde jeg bytte bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 9.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2023 (redigert) Hei. Jeg ville brukt 98 oktan i stedet og dersom du må bruke 95 oktan som inneholder e10 så bruk drivstoff stabilisator som er anbefalt av motorverksted. Dette gjelder også nyere 4-takt og grunnen til det er at etanolen som er blandet inn i 95 e10 tiltrekker seg vann. Det vil igjen skape forgassertrøbbel og gå utover drivstoffslangene dersom de ikke er resistent mot etanol. Drivstoffet vil nok ikke ta livet av motoren din sånn med en gang men det vil gi deg trøbbel og på lang sikt er det ikke bra for motoren. Redigert 9.Mai.2023 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 Det er ekstra viktig å bruke bensin uten etanol hvis motoren skal stå en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.