Jump to content

Edit History

Diddn

Diddn

Hei.

Jeg ville brukt 98 oktan i stedet og dersom du må bruke 95 oktan som inneholder e10 så bruk drivstoff stabilisator som er anbefalt av motorverksted. Dette gjelder også nyere 4-takt og grunnen til det er at etanolen som er blandet inn i 95 e10 tiltrekker seg vann. Det vil igjen skape forgassertrøbbel og gå utover drivstoffslangene dersom de ikke er resistent mot etanol.  Drivstoffet vil nok ikke ta livet av motoren din sånn med en gang men det vil gi deg trøbbel og på lang sikt er det ikke bra for motoren.   

Diddn

Diddn

Hei.

Jeg ville brukt 98 oktan i stedet og dersom du må bruke 95 oktan som inneholder e10 så bruk drivstoff stabilisator som er anbefalt av motorverksted. Dette gjelder også nyere 4-takt og grunnen til det er at etanolen som er blandet inn i 95 e10 tiltrekker seg vann. Det vil igjen skape forgassertrøbbel og gå utover drivstoffslangene dersom de ikke er resistent mot etanol.  Drivstoffet vil nok ikke ta liv av motoren din sånn med en gang men det vil gi deg trøbbel og på lang sikt er det ikke bra for motoren.   

Diddn

Diddn

Hei.

Jeg ville brukt 98 oktan i stedet og dersom du må bruke 95 oktan som inneholder e10 så bruk drivstoff stabilisator som er anbefalt av motorverksted. Dette gjelder også nyere 4-takt og grunnen til det er at etanolen som er blandet inn i 95 e10 tiltrekker seg vann. Det vil igjen skape forgassertrøbbel og gå utover drivstoffslangene dersom de ikke er resistent mot etanol.     

• Create New...