Jump to content

Edit History

Steihy

Steihy

Geb skrev 51 minutter siden:

Var denne båten sjødyktig uten å investere noe utover kjøpesummen på 8000,-?

Du skal være heldig hvis det ikke dukker opp ett eller annet problem som MÅ fikses før det er forsvarlig å legge ut på tur Verdal-Haugesund i en så gammel båt. 

Båten var solid og tett som ei potte. Yamaha 9,9 hesteren gikk som ei klokke. Jeg la ut uten andre investeringer. Jeg hadde ingen forventning om å komme til Haugesund uten hendelser, de jeg hadde var en del av læringa. Det var puls noen ganger, men aldri fare. Noen reparasjoner ble det. Mulig det var flaks, men valg underveis - værvinduer etc - hadde nok noe å si. Turen er totalt ikke farligere enn enkeltetappene. Det gikk i hvert fall fint. 

Det egentlige poenget bak rådet til trådstarter var at det er risikofritt økonomisk å ha en veldig billig båt et par måneder mens man lærer hva man trenger til sitt behov. Det er selvsagt ikke nødvendig å ta det som en langtur.

Steihy

Steihy

Geb skrev 27 minutter siden:

Var denne båten sjødyktig uten å investere noe utover kjøpesummen på 8000,-?

Du skal være heldig hvis det ikke dukker opp ett eller annet problem som MÅ fikses før det er forsvarlig å legge ut på tur Verdal-Haugesund i en så gammel båt. 

Båten var solid, Yamaha 9,9 hesteren gikk som ei klokke. Jeg la ut uten andre investeringer. Jeg hadde ingen forventning om å komme til Haugesund uten hendelser, de jeg hadde var en del av læringa. jeg hadde puls noen ganger, men var aldri i fare. Noen reparasjoner ble det. Mulig det var flaks, men valg underveis - værvinduer etc - hadde nok noe å si. Turen er totalt ikke farligere enn enkeltetappene. Det gikk i hvert fall fint. 

Det egentlige poenget bak rådet til trådstarter var at det er risikofritt økonomisk å ha en veldig billig båt et par måneder mens man lærer hva man trenger til sitt behov. Det er selvsagt ikke nødvendig å ta det som en langtur.

• Create New...