Anfang Startet 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2023 Motoren starter fint, og kjører helt greit frem til 3000RPM, da varsler oljelampa og REV blinker rødt i panelet, går jeg ned til under 3000RPM så forsvinner det. Jeg har undersøkt i manualen og det kan virke som om det er enten oljetrykket det er noe feil på, eller en defekt oljetrykk sensor. Det er nok av olje på tanken. Hørte også med en forhandler som sa det kunne også være fribryteren det var noe feil på. Tar i mot innspill om noen har opplevd lignenende og har funnet løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 Hei. Denne motoren har ikke oljetrykk, men ein oilflow sensor som kan være problemet ditt. Når den ikke gir signal for oilflow, så får du revlimit og varsel samt max. Ca. 3000 omd. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Anfang Svart 11.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2023 Takk for innspill, har tenkt at det kan være den oilflow sensoren. Bilde du sendte med, er fra 1988, min motor er fra 1998, eller er det samme oppsett? Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 11.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2023 Bildet er hentet fra workshop manual 1988-2002 mener eg å huske. Den ligger i dokumentarkivet her på Båtplassen? Men er mye det samme, denne tegningen er for EFI motorer? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Anfang Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 Ja, stemmer det. Jeg fikk lasta ned en manual for alle 2 takter suzuki 1988-2002, og var der under kapitel 6 Oil, at jeg fant tabellen som sa det kunne være trykk eller denne sensoren. Jeg skal prøve å skru ut denne sensoren i dag og se om jeg enten kan nullstsille, rensen eller eventuelt bytte den med en ny. En ny må bestilles på nett, da jeg vet ikke om noen som kan ha slike deler i norge? Legger ved bilde på sensoren Sitér dette innlegget Link to post
Anfang Svart 15.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2023 Kan informere om at jeg byttet denne Oil filter/ Flow sensoren og alarmene er borte og alt er bra! Fikk kjøpt delen hos Memo i Tønsberg, som er en Suzuki forhandler/verksted og som hadde den på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Så bra at det ordnet seg og takk for oppdatering? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.