Kholm
Husky skrev for 2 timer siden:Hei, frustrerende når en ikke klarer å finne hva som er feil. Men sjekket du gummiforingene som jeg beskrev over. Symptomene høres fortsatt veldig like ut det vi opplevde. Utrolig at en slik ting skal gi slike symptom, men hos oss var det altså det.
Enkelt å sjekke, bare å ta tak nederst på undervannshuset, rikke fram/tilbake og se om det er stor vandring i stammen mot braketten/båten.
Fikk forklart fra verkstedet at klem mot akslingen gjør at motoren kveler seg selv. Akkurat samme symptom som trøbbel med bensintilførselen. Vi byttet også slanger og bensinpumpe før vi fikk denne diagnosen.
Skal få sjekket dette skikkelig i morgen, da tar jeg den opp av sjøen ?
Fant ut en ting til i dag. Skrudde ut tennplugg til sylinder i midten (3 stk) og denne såg helt ny ut. Alle er for så vidt ny, men øverste og nederste hadde riktig «slitasje» av å ha funket. Byttet om coilen fra øverste til midten og motsatt men fremdeles så var ikke det guffe i den midterste. Tok av hettene menst motor gikk på tomgang og da mistet den turtall på øverste og nederste men ingen endring på den i midten.
Tok så båten en tur ut på sjøen og sprayet litt startgass inn i en og en forgasser og da øker turtallet kun når det blir sprayet i midterste forgasser. Jeg mener denne skal være ren i alle dyser og kretser, men tok med meg forgasseren hjem for å ta en sjekk for fjerde gang ?
Kan jo da virke som den bare går på to sylindere fordi bensinen ikke kommer frem i forgassern i midten..