Jump to content

Erfaring med DPH drev som får seg en runde gjennom mudderet..?

R.O

Recommended Posts

Drevet fikk seg en liten runde gjennom mudderet 3min etter årets utsett. Et området innerst i Krogstadfjorden i Østfold der det er missmatch mellom kart og terreng. Bruker to uavhengige kart, og begge viste at jeg var på "dypt" vann. Kartet presset med litt syd for å unngå grønn feltet, men da stod det plutselig 0,5 på ekkoloddet, og jeg merket at båten gikk gjennom gjørma. 

Var ingen lyder som indikerte at jeg traff stein eller annet, og propellene ser fine ut. Har byttet hub i propellen to ganger siste 4 år etter tau og stokk i vanne. Er det noe spesielt som bør sjekkes. Hvordan er med med gjørme i inntaket og kjølekretsen, vil det bli skylt ut? Vurderer å melde inn til forsikringen i tilfellet følge skader, men usikker på om det er noe poeng. 

image.png.bf85f1c7e8d677bb665bcdd654c6a591.png

Det kan være lurt å melde til forsikringsselskapet, dersom du har kaskodekning vel å merke. Så får de vurdere om båten skal løftes for inspeksjon. Uansett er det greit om forsikrinsselskapet er informert dersom det senere skulle vise seg at hendelsen har medført en skade.

Sjekk sjøvannsfilteret for dritt, om noe suges inn havner det der.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kan det være at slikt kan gå ut over sim-ringer etc slik at man i verste fall kan ende opp med vann i drev?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

dennrick skrev for 21 timer siden:

Kan det være at slikt kan gå ut over sim-ringer etc slik at man i verste fall kan ende opp med vann i drev?

Tja.. Tau og liner, til og med sjøgress, kan vel ta simringer. Litt overasket hvis mudder skader simringer. Meldte den inn til forsikringen, får høre hva de sier... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...