Jump to content

Edit History

J-Å

J-Å

Jeg anbefaler en egen bryter for startbatteriet, som kun kobler til og fra dette til motorkretsen  Den bør alltid stå på når motoren går..

 

Så kan du bruke batterivelgeren til velge hvilket batteri forbruket skal komme fra. Da kan du også lade forbruksbatteriet ved å sette velgeren på "both".  Men det er bedre å ha løsninger som skiller batteriene automatisk. Det er mange tråder her om DC-DC og andre løsninger.

 

6mm2 er lite ja. Du bør i tilfelle ha sikringer som hindrer overbelastning. Det gjelder egentlig også med 16mm2.

Med venderen i "both" kan du for eksempel trekke startstrøm fra forbruksbatteriet.

 

 

J-Å

J-Å

Jeg anbefaler en egen bryter for startbatteriet, som kun kobler til og fra dette. Den bør alltid stå på når motoren går..

 

Så kan du bruke batterivelgeren til velge hvilket batteri forbruket skal komme fra. Da kan du også lade forbruksbatteriet ved å sette velgeren på "both".  Men det er bedre å ha løsninger som skiller batteriene automatisk ja.

 

6mm2 er lite ja. Du bør i tilfelle ha sikringer som hindrer overbelastning. Det gjelder egentlig også med 16mm2.

Med venderen i "both" kan du for eksempel trekke startstrøm fra forbruksbatteriet.

 

 

J-Å

J-Å

Jeg anbefaler en egen bryter for startbatteriet, som kun kobler til og fra dette. Den bør alltid stå på når motoren går..

 

Så kan du bruke batterivelgeren til velge hvilket batteri forbruket skal komme fra. Da kan du også lade forbruksbatteriet ved å sette velgeren på "both".  Men det er bedre å ha løsninger som skiller batteriene automatisk ja.

 

Du bør ha sikringer på 6mm2 ledere som hindrer overbelastning.

Med venderen i "both" kan du for eksempel trekke startstrøm fra forbruksbatteriet.

 

 



×
×
  • Create New...