Christian_1981 Startet 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2023 (redigert) Er de noen som har erfaring med å legge Bavaria S36 på en 4 meters plass (ca. 3,7m lysåpning)? Henter ny båt i løpet av 1-2 uker og er usikker på om jeg får plass på dagens plass… Redigert 12.Mai.2023 av Christian_1981 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 (redigert) Ifølge data fra Bavaria er båtens største bredde 3.59 m. Det kan bli trangt dersom den ikke er vesentlig smalere ved vannlinjen. Men om 1 - 2 uker har du jo svaret . . . . Redigert 12.Mai.2023 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Captain A Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 Største bredde er vel oppe med fender list, dei fleste skrog går vel innover. Uten at eg kjenner denne mod spesifikk Du får satse på smale fendere.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2023 Som andre nevner, båten er nok litt smalere enn maksbredden nede i utriggerhøyde, men basert på bilder ser det ut til at den ikke er så mye smalere: Du bør ta med i regnestykket at du ikke nødvendigvis alltid kommer 100% rett inn på plassen (vind og bølger kan påvirke kurs og avdrift), så det bør være plass til en eller annen fenderløsning mellom båt og utrigger. Vær også klar over at endel båthavner har en maksgrense for båtbredde, oppgitt i prosent av lysåpning. Om denne maksgrensa er f.eks. 80% eller 90% av lysåpning så har du ikke lov å ha den nye båten på plassen din. Så snakk med båthavna og sjekk dette. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Christian_1981 Svart 13.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2023 Takk for svar. Hadde håpet at det var noen som hadde prøvd, men mulig jeg må bare vente å se. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 13.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2023 Hvis du kjøper bryggefendere fra feks Biltema kan du kle båsen med den. Da kan du kjøre inn uten fendere. Så har du god tid etterpå til å vurdere om du feks trenger andre fendere og tykkelse. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 13.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2023 Min motorbåt var 3,98 ved fenderlist. Den kom greit inn i en 4,5m plass. Tror dette skal gå bra. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.