Jump to content

Elektrisk tenner på ENO komfyr (2 bluss) virker ikke lengre

Linea

Recommended Posts

Virker ikke på noen av blussene?

På Eno med to bluss og stekeovn fra 2005 har jeg opplevd at tenningen av stekovnen ikke virket. Da var ledningen fram til tenneren for stekovn skadet pga varme. Skjøtte inn ny ledning og da har det virket siden. 

Mitt tips er å sjekke ledningene fra batteri via tennerknapp og frem til blussene. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Får du til å måle spenning inn på knappen. Dersom du har 1,5 V her kan det være selve knappen som er problemet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Jeg må innrømme at jeg aldri har feilsøkt på dette. Men jeg synes det et logisk at spenningen fra batteriet må gå til tennerknappen. Så mitt beste råd er å følge ledningene frem til knappen og se hvor det er spenning. 

Linea skrev On 13.5.2023 at 23.10:

Noen som har noen tips?

Har en sånn tenner på vår Eno også.

Har feilet noen ganger. Har da tatt ut batteri og satt det inn igjen. Voila.

Har en mistanke om at batterilokket løsner, eller ikke får kontakt med resten av tenner.

Irriterende, men har motstått fristelsen til å bestille ny tenner.

• 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...