Eika
Steihy skrev for 1 time siden:Full sympati med skaden din, og forstår frustrasjonen. Men, det er faktisk sånn systemet er bygd opp. Det skiller ikke mellom små og store skader, men mellom elektiv (planlagt) behandling og øyeblikkelig hjelp. Og så kan man like det eller ikke, men det er ikke fastlegens feil. Fastlegesystemet i Norge er kneleferdig på grunn av omstendigheter legen ikke rår over.
Du bidrar med mye fagkunnskap her på forumet, men du har ikke kompetanse til å påstå at det ville tatt 30 sekunder å hjelpe deg. Det er det samme som at jeg bare stikker innom til deg med båten min og sier at jeg bare trenger et kjapt penselstrøk med gelcoat på en liten skrape, når du likevel holder på med en hvit båt, tar ett minutt, en hundrelapp..? Du vet at det er en jobb å finne riktig farge, slipe etc.
Kanskje ville legen tappet væske, fjernet hud, renset, trengt å slå opp akkurat hvilken kjemi det gjelder...hadde det vært så enkelt som du sier kunne du jo bare googlet salve til herderetsing. Eller gått rett på apoteket og forklart.
Akkurat den skaden hadde for øvrig egnet seg godt for vurdering av en privat nettlege. Gode bilder, kjent kjemi.
Uansett, det er usaklig å oppfordre til boikott og personlig vendetta mot den faggruppa som sliter mest med systemet.
Etter 3 timer frem og tilbake i telefon, for å spørre om noen kan se på det, så endte jeg opp med en resept på oxycontin/morfin. Fine løsninger i systemet demmes, proppe folk fulle av noe av det mest avhengigskapende man får tak i, istedenfor å bruke ett par minutter på å anbefale en sårsalve eller noe sånt
Privat nettlege ? Nei faen heller. Internett bruker jeg til båt og nettaviser. Jeg er en analog dude i en digital verden, hater egentlig internett og hvordan verden har blitt etter at vi gjorde oss avhengige den driten der
Så den boikotten, den står jeg for. Hjelper ikke de meg, så hjelper ikke jeg de. Håper flere i båtbransjen sier det samme