Jump to content

Edit History

dude

dude

Er man en bløffmaker eller bråkebøtte blir det gjerne konflikt uansett. Å stole på rettssystemet vil jeg kalle risikosport av dimensjoner. Det er nok desverre ofte av en annen virkelighetsopfatning enn folk flest, og noen ganger aldeles ute av vater.

Vi kjenner jo historien fra Bømlo var det vel, solgte båt til 350k og sitter i dag med en regning på ovefr en mill. og båten står i hagen uten motor.. Selv med hjelp fra de beste hold juridisk.

 

Noen selgere er ikke ærlige, og noen kjøpere angrer seg, og er gjerne bare ute etter å få tilbake så mye som mulig av kjøpesummen. Dette er også gjerne det første rådet som gies om det søkes hjelp fra juridisk hold. Mange av de jeg har lest om i slike tilfeller har ikke engang med i sine krav at ded vil gjøre om handelen.

Selv har jeg ved to tilfeller opplevd at det er blitt knyst stille etter å ha tilbudt å ta tilbake, Bare kom med den. Da bil. selv om lista med påståtte feil log mangler var både lang og dyr. Ser egentlig ikke problem med å ta tilbake, det vitner gjerne om at "man er glad for å ha blitt kvitt"? Ellers oppfordrer jeg alltid kjøper å gjøre grundige underrsøkelser før kjøp. Selger aldri usett.

 

Jeg bruker følgende fremgangsmåte ved salg av gamle biler og båter. Ved denne fremgangsmåten vil jeg påstå at det rett og slett er dømt til å gå bra for begge parter.

 

1.  Vær så ærlig som mulig, opplys om evt skjult feil i kontrakt. ovrig selg som det er. også skrevet dette i kontrakt.

 

2.  Kjøper må fraskrive seg retten til reklamasjon som man har etter kjøpsloven §19. tar også med; "andre bestemmelser som måtte være dekkende"

 

3.  Sist, men absoliutt ikke minst. Jeg tilbyr meg å ta tilbake, og å gjøre om handelen ganske kjapt om det ser ut til å nærme seg, eller å bli konflikt.

dude

dude

Er man en bløffmaker eller bråkebøtte blir det gjerne konflikt uansett.

Vi kjenner jo historien fra Bømlo var det vel, solgte båt til 350k og sitter i dag med en regning på ovefr en mill. og båten står i hagen uten motor.. Selv med hjelp fra de beste hold juridisk.

 

Noen selgere er ikke ærlige, og noen kjøpere angrer seg, og er gjerne bare ute etter å få tilbake så mye som mulig av kjøpesummen. Dette er også gjerne det første rådet som gies om det søkes hjelp fra juridisk hold. Mange av de jeg har lest om i slike tilfeller har ikke engang med i sine krav at ded vil gjøre om handelen.

Selv har jeg ved to tilfeller opplevd at det er blitt knyst stille etter å ha tilbudt å ta tilbake, Da bil. selv om lista med påståtte feil log mangler var både lang og dyr. Ser egentlig ikke problem med å ta tilbake, det vitner gjerne om at "man er glad for å ha blitt kvitt"? Ellers oppfordrer jeg alltid kjøper å gjøre grundige underrsøkelser før kjøp. Selger aldri usett.

 

Jeg bruker følgende fremgangsmåte ved salg av gamle biler og båter. Ved denne fremgangsmåten vil jeg påstå at det rett og slett er dømt til å gå bra for begge parter.

 

1.  Vær så ærlig som mulig, opplys om evt skjult feil i kontrakt. ovrig selg som det er. også skrevet dette i kontrakt.

 

2.  Kjøper må fraskrive seg retten til reklamasjon som man har etter kjøpsloven. tar også med "andre bestemmelser som måtte være dekkende"

 

3.  sist, men absoliutt ikke minst. Jeg tilbyr meg å ta tilbake, og å gjøre om handelen ganske kjapt om det ser ut til å nærme seg, eller å bli konflikt.

dude

dude

Er man en bløffmaker eller bråkebøtte blir det gjerne konflikt uansett.

Vi kjenner jo historien fra Bømlo var det vel, solgte båt til 350k og sitter i dag med en regning på ovefr en mill. og båten står i hagen uten motor.. Selv med hjelp fra de beste hold juridisk.

 

Noen selgere er ikke ærlige, og noen kjøpere angrer seg, og er gjerne bare ute etter å få tilbake så mye som mulig av kjøpesummen. Dette er også gjerne det første rådet som gies om det søkes hjelp fra juridisk hold. Mange av de jeg har lest om i slike tilfeller har ikke engang med i sine krav at ded vil gjøre om handelen.

Selv har jeg ved to tilfeller opplevd at det er blitt knyst stille etter å ha tilbudt å ta tilbake, Da bil. selv om lista med påståtte feil log mangler var både lang og dyr. Ellers oppfordrer jeg alltid kjøper å gjøre grundige underrsøkelser før kjøp. Selger aldri usett.

 

Jeg bruker følgende fremgangsmåte ved salg av gamle biler og båter. Ved denne fremgangsmåten vil jeg påstå at det rett og slett er dømt til å gå bra for begge parter.

 

1.  Vær så ærlig som mulig, opplys om evt skjult feil i kontrakt. ovrig selg som det er. også skrevet dette i kontrakt.

 

2.  Kjøper må fraskrive seg retten til reklamasjon som man har etter kjøpsloven. tar også med "andre bestemmelser som måtte være dekkende"

 

3.  sist, men absoliutt ikke minst. Jeg tilbyr meg å ta tilbake, og å gjøre om handelen ganske kjapt om det ser ut til å nærme seg, eller å bli konflikt.

dude

dude

Er man en bløffmaker eller bråkebøtte blir det gjerne konflikt uansett.

Vi kjenner jo historien fra Bømlo var det vel, solgte båt til 350k og sitter i dag med en regning på ovefr en mill. og båten står i hagen uten motor.. Selv med hjelp fra de beste hold juridisk.

 

Noen selgere er ikke ærlige, og noen kjøpere angrer seg, og er gjerne bare ute etter å få tilbake så mye som mulig av kjøpesummen. Mange av de jeg har lest om i slike tilfeller har ikke engang med i sine krav at ded vil gjøre om handelen. Selv har jeg ved to tilfeller opplevd at det er blitt knyst stille etter å ha tilbudt å ta tilbake, Da bil. selv om lista med påståtte feil log mangler var både lang og dyr. Ellers oppfordrer jeg alltid kjøper å gjøre grundige underrsøkelser før kjøp. Selger aldri usett.

 

Jeg bruker følgende fremgangsmåte ved salg av gamle biler og båter. Ved denne fremgangsmåten vil jeg påstå at det rett og slett er dømt til å gå bra for begge parter.

 

1.  Vær så ærlig som mulig, opplys om evt skjult feil i kontrakt. ovrig selg som det er. også skrevet i kontrakt.

 

2.  Kjøper må fraskrive seg retten til reklamasjon som man har etter kjøpsloven. tar også med andre bestemmelser.

 

3.  sist, men absoliutt ikke minst. Jeg tilbyr meg å ta tilbake, og å gjøre om handelen ganske kjapt om det blir konflikt.



×
×
  • Create New...