dennrick Startet 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2023 Tittelen sier det meste, men kanskje noen lokalkjente kan mede seg på. Jeg har sjekket litt. Vallø later til å ha 9 gjesteplasser ? Hva med sjøsenteret Vallø? Har ringt og sendt mail, men det er tilsynelatende og som vanlig ikke mulig å få svar fra folk i denne båt-bransjen. Jeg tenker fra fredag ettermiddag. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Pequod Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Sjøsenteret har en flytebrygge som brukes som gjestebrygge. Lenge siden jeg har vært der, dog. https://pequod.nesodd1.no/?page_id=14504 Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
dennrick Svart 17.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Det er en mulighet! Redningen er en koselig restaurant. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Pequod Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 (redigert) dennrick skrev 8 minutter siden: Det er en mulighet! Redningen er en koselig restaurant. Jeg tror også de innerste båsene, som du ser på det ene bildet hvis du sjekket linken, benyttes som gjesteplasser, men er ikke helt sikker. Men de er vel litt for små til din båt! Ja, restauranten virket koselig, og pizzaen var veldig god! Har ikke vært der på fem år, så det er jo en stund siden! Mulig jeg må ta et besøk til! Redigert 17.Mai.2023 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
pipe Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 (redigert) Er egentlig meget lokalkjent men flaut nok har jeg lite å sette på bordet. Mener gjesteplassene på vallø ligger innerst på steinfyllingen/vollen på babord side inne ved marina. Kan dog ikke tro att det er noe særlig trafikk der så ville tro det var godt med plass. Havnesjefen er medlem av forumet så håper du får ett bedre svar, Redigert 17.Mai.2023 av pipe (see edit history) Link to post
Hekri Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Det er gjesteplasser innerst ved Redningen. Men hvor stor båt har du? @Tor Arild kan kanskje svare deg helt nøyaktig. Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
dennrick Svart 17.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 42 fot seilbåt med 1,6m kjøl. Har sendt e-post til Frank, men ikke fått svar Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
5nacks Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 10 minutes ago, dennrick said: 42 fot seilbåt med 1,6m kjøl. Har sendt e-post til Frank, men ikke fått svar Gjesteplass longside på bølgebryteren hos Sjøsenteret på vallø, god dybde og plass med strøm og vann. Havneleie betales hos restaurant redningen. Vallø Marina har også noen gjesteplasser på nordre molo i nærheten av drivstoffpumpene. Vær forsiktig å ikke legg deg på feil side, altså i Vallø båtforening - der er de så fremmedfiendlige at du risikerer at båten blir satt på land hvis du gjør noe feil. Link to post
pipe Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 5nacks skrev 11 minutter siden: Vær forsiktig å ikke legg deg på feil side, altså i Vallø båtforening - der er de så fremmedfiendlige at du risikerer at båten blir satt på land hvis du gjør noe feil. Det er vel ikke Vallø båtforening som er Cowboy i den havna? Ikke har de noe å løfte med heller. Link to post
5nacks Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 2 minutes ago, pipe said: Det er vel ikke Vallø båtforening som er Cowboy i den havna? Ikke har de noe å løfte med heller. Er flere cowboyer som holder på der nede, dessverre. Løft ordner de med. Lå der 2 uker i vinter av 5 mnd planlagt vinteropplag i boblehavn. En vaktmester/driftsansvarlig som omtrent har provosert på seg halve havna (inkludert meg), fikk meg til å trekke meg ut. Han cowboyen du tenker på, blir hyggelig til sammenligning ;) Link to post
pipe Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 dennrick skrev 32 minutter siden: 42 fot seilbåt med 1,6m kjøl. Har sendt e-post til Frank, men ikke fått svar Frank er nok mest opptatt av å sette ut båter om dagen og drive verkstedet. Ser ikke for meg att han er typen til å prioritere e-post adressen frank foran andre håndfaste ting som skal gjøres. Tror nok du hadde hatt mer lykke med kona hans med det treffende navnet Marina. Hun driver butikken/drivstoffsalget å er nok mer skrudd på når det gjelder slike ting. marina@vallomarina@no eller 3332800 09-17 Link to post
dennrick Svart 17.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Jeg gleder meg til fotballcup ? Ser at sjøkartet viser en ankringsmulighet også. Flaks at vi akkurat har kjøpt jolle? Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart 17.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Ja, hun er bra, pipe. Vi prøver. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
pipe Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 dennrick skrev 9 minutter siden: Jeg gleder meg til fotballcup ? Ser at sjøkartet viser en ankringsmulighet også. Flaks at vi akkurat har kjøpt jolle? Ja det er en fin ankringsplass med den værmeldingen som er de nærmeste dagene. Litt grunt men ikke for grunt og med bløtt gressbunn. Er egentlig fint å ta jolla inn til den lille stranden og dra den opp der hvis man er av typen som ikke ser badebøyer. Er nok ikke folk der så egentlig er det vel ikke noe sak og det er vel heller ikke sikkert att Tønsberg kommune er lagt ut bøyene heller enda Link to post
Ask Svart 17.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2023 Det er vel lov å ro innanfor badebøylar? Link to post
Tor Arild Svart 18.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2023 @dennrick og @Hekri, er god lengde på gjestebrygge. Absolutt fordel å ligge på innsiden, da det er urolig på utsiden pga trafikk inn og ut av Surka. Og mange som går ut av eller opp på plan der. Så mye fendere trengs på utsiden. Har vært å polert båt i dag. Var en 42 fots seilbåt som lå der. Du som er kommet dennrick? mvh Tor Arild Link to post
dennrick Svart 18.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2023 @Tor Arild Neida, jeg har hatt dugnad i båten i dag jeg også ute på Mågerø. Familien kommer ut imorgen ettermiddag, så vi seiler innover da. Slik jeg da har forstått dette, så er det bølgebryteren på Sjøsenteret som er gjestehavn? Hadde båtplass der tidligere. På den nordligste brygga. Neste alternativ er da inn til Vallø Marina, så til styrbord mot kiosken og pumpene, og så er gjestehavnen på moloen (igjen til styrbord) ? Det tredje alternativet er ankring og jolle inn til land. Den har ikke motor foreløpig, men er jeg heldig får jeg den imorgen. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
pipe Svart 18.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2023 Da har du full kontroll på de 3 alternativene. Har ikke vært på sjøsenteret på mange år men hva gjør man med de låste portene på bryggene? Skulle spise på Redningen men kom ikke i land da portene på brygge anlegget var låst. Link to post
Tor Arild Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 @dennrick da har du kontroll. Bølgebryter som er gjestebrygga. @pipe plassene på bølgebryter har gangbro rett på molo. Ikke porter med lås på den god cup? mvh Tor Arild Link to post
Tor Arild Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Regner med at det var du som kom inn nå i halvsyvtiden, @dennrick?? Dro fra egen båt når det jeg tror var deg. Ytterste motorbåt på nordsiden av pir 1. mvh Tor Arild Link to post
dennrick Svart 19.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) Se der ja ! Stemmer @Tor Arild Mulig jeg må komme meg inn til Herholdt og skaffe fendertrekk til den oransje kulefenderen (Edit: Nå så jeg båten din @Tor Arild: Flott skute du har!) Båten bak oss er ulovlig fortøyd. Snakket med redningen, og de har forsøkt å få tak i eier i 2 mnd. Det er en Bavaria 38 og den heter "Isis". Vi fikk lov til forhale den for å få plass på brygga. Vi har fortøyd den skikkelig igjen. Lå først mellom 50 foteren og brygga til venstre i bildet. Det er ikke lov å ligge der. Litt rart, for det var en fin plass. Hengelås på strømmen, men skal innom Redningen igjen for å betale, så sjekker da. Imorgen er det meldt bra vær og gutta skal spille mot Liverpool Redigert 19.Mai.2023 av dennrick (see edit history) Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Tor Arild Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Eier av havna kjenner eier av båten. Bavaria 38? Skal varsle dem. Kul kamp!! Masse lykke til i morgen! og så utrolig deilig å ha båt å bo i. Blir i pose og sekk. Skal bort å polere i morgen. Ser du meg så er du velkommen på kaffe? mvh Tor Arild Link to post
Pequod Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 dennrick skrev for 1 time siden: Hengelås på strømmen, men skal innom Redningen igjen for å betale, så sjekker da. Imorgen er det meldt bra vær og gutta skal spille mot Liverpool Da har de samme system som i 2018 - du får nøkkel til hengelås og toalett/dusj når du betaler. Er det kommet noen fortøyningsfester på brygga nå, eller må du legge tauet mellom trebjelkene ytterst på bryggekanten? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
dennrick Svart 19.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) Skrale hengelåser. Hørtes ut som han klipper de etterhvert. Fikk nøkkel og alt iorden. Strøm fungerer. 580kr frem til søndag. Halv pris vs Tønsberg. Ja. Tau mellom brygge og bjelke. Ser at 50 foteren foran oss har laget egne løkker og så fortøyd i de. Det var vel egentlig litt lurt. Ofre litt tau fremfor å ødelegge litt på resten. Redigert 19.Mai.2023 av dennrick (see edit history) Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Tor Arild Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 @Pequod er dessverre den litt klønete med å måtte tre tauet mellom brygga og tredrager. Letter om du lager kauser. mvh Tor Arild Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn