Jump to content

Edit History

Kaptein Plast

Kaptein Plast

Har en 18 fot Nordkapp med 115hk, og med 'alt' tjafs og full tank, veier hengeren (bare akselen) 1250kg på vekta til biltilsynet. Så er det 50kg på kula i tillegg, og med totalvekt på 1200kg er nok det egentlig noe snaut. (HSS enkeltakslet med krybbe) Teoretisk burde jeg vært litt under 1200kg med full tank, men vann er det aldri i båten da den brukes fra hengeren og ikke ligger ute mer enn et drøyt døgn om gangen. 

Men gidder jeg flytte bagasje og noe utstyr over i bilen og ikke insistere på full tank, (100l) er jeg nok innenfor. 

Kjempefordel med enkeltakslet: Du kan enkelt dytte båten på henger på flatmark for hånd, der er boggi noe herk..

Jeg syntes kulevekta var 'litt' feil da jeg fikk båten, så jeg justerte krybbe og vinsjtårn noe bakover. Nå er den rundt 50 kg med endel bensin, men mengden er ikke så kritisk siden den er relativt nær akselen.

Finn en henger med minst 100kg 'margin', for du kommer helt sikkert til å lesse oppi mer enn du tror!

 

image.png.9f6bf431f8ca7d9f54eea12aef2cc2bc.png

Kaptein Plast

Kaptein Plast

Har en 18 fot Nordkapp med 115hk, og med 'alt' tjafs og full tank, veier hengeren (bare akselen) 1250kg på vekta til biltilsynet. Så er det 50kg på kula i tillegg, og med totalvekt på 1200kg er nok det egentlig noe snaut. (HSS enkeltakslet med krybbe) Teoretisk burde jeg vært litt under 1200kg med full tank, men vann er det aldri i båten da den brukes fra hengeren og ikke ligger ute mer enn et drøyt døgn om gangen. 

Men gidder jeg flytte bagasje og noe utstyr over i bilen og ikke insistere på full tank, (100l) er jeg nok innenfor. 

Kjempefordel med enkeltakslet: Du kan enkelt dytte båten på henger på flatmark for hånd, der er boggi noe herk..

 

image.png.9f6bf431f8ca7d9f54eea12aef2cc2bc.png



×
×
  • Create New...