Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Gabi skrev for 2 timer siden:

Jeg har et ekstra panel som jeg kan ta frem ved stilleligge og der har jeg åpnet boksen og fylt med syrefri vaselin. På panelet som er fastmontert ser boksen veldig ut som "skal være tett" men jeg kan se om det er mulig å åpne der å se. 

Koplingene mellom panel og regulator har jeg koplet selv, så det er jo selvsagt "umulig" at det er noe feil med de!? 

Panelet fungerer forresten fint i dag også.

Var det samme hos meg ‘på slutten’, dvs de kom og gikk. Jeg var oppi koplingsboksene og flikket på det med lodding og klippet bort unødvendig sperrediode som var irret, men til slutt var der ikke mer materiale igjen av de tynne ledningene som kommer ut av selve panelet. Ville tatt en kikk oppi boksen for å se om noe kan reddes. Om du har koplet kablene mellom regulator og panel selv og gjort det litt seriøst med feks krympestrømpe med lim over så tror jeg mer på holdbarheten av de enn om det hadde vært MC-4 koplinger. De jeg har hatt har i alle fall vært like tette som en godt tørket trebåt i det den sjøsettes. Nå har jeg paneler med ramme og boks som ligger beskyttet for vær og vind på undersida/baksida. De varer nok adskillig lengre.

Fantino

Fantino

Gabi skrev for 2 timer siden:

Jeg har et ekstra panel som jeg kan ta frem ved stilleligge og der har jeg åpnet boksen og fylt med syrefri vaselin. På panelet som er fastmontert ser boksen veldig ut som "skal være tett" men jeg kan se om det er mulig å åpne der å se. 

Koplingene mellom panel og regulator har jeg koplet selv, så det er jo selvsagt "umulig" at det er noe feil med de!? 

Panelet fungerer forresten fint i dag også.

Var det samme hos meg ‘på slutten’, dvs de kom og gikk. Jeg var oppi koplingsboksene og flikket på det med lodding og klippet bort unødvendig sperrediode som var irret, men til slutt var der ikke mer materiale igjen av de tynne ledningene som kommer ut av selve panelet. Ville tatt en kikk oppi boksen for å se om noe kan reddes. Om du har koplet kablene mellom regulator og panel selv og gjort det litt seriøst med feks krympestrømpe med lim over så tror jeg mer på holdbarheten av de enn om det hadde vært MC-4 koplinger. De jeg har hatt har i alle fall vært like tette som en godt tørket trebåt i det den sjøsettes. Nå har jeg paneler med ramme og boks som ligger beskyttet for vær og vind på undersida/baksida. De varer nok adskillig lenger.

• Create New...